Köszönöm a támogatást

A blog a Facebookon

Látogatók (2012.05.10-től)

Utolsó kommentek

Korábbi bejegyzések

Feedek

Címkék

afrika (2) agyaghadsereg (2) akkád (2) ale (2) alexandrosz (2) amerika (2) anglikán (2) angolszász (2) angolszászok (2) antecessor (2) antik (2) antropológia (4) apolló (3) aranysisak (2) arcrekonstrukció (3) armada (2) ásatás (2) asszíria (3) athén (2) atomháború (2) australopithecus (3) autizmus (2) aviatika (13) baál (2) babilon (2) babona (3) biblia (4) bizánc (2) bolzano (3) borgia (2) boszorkány (3) britannia (3) bronzkor (4) buddhizmus (2) bulgária (2) búvárrégészet (30) cár (3) carter (2) dánia (2) denisovai (2) desperate dan (2) dionüszosz (2) dornier (2) Down-szindróma (2) drake (3) drakula (3) dundee (3) dzsingisz kán (2) ecsegfalva (2) egyiptom (16) egyiptománia (2) ehnaton (5) első világháború (2) emberré válás (10) enigma (2) erectus (2) érmék (2) evangélium (4) evolúció (4) expedíció (2) expedíciók (3) fáraó (2) felfedezések (18) felfedezők (2) fémkereső (4) filmtörténet (5) firenze (2) fizika (3) flamand (2) floresiensis (3) földművelés (4) forradalom (2) fosztogatás (3) fotótörténet (8) francia forradalom (2) franco (2) franklin expedíció (2) genetika (3) germánok (4) gulag (3) gyeniszovai (3) hadrianus (2) hadtörténelem (3) hadtörténet (2) hajóroncs (4) hajóroncsok (5) hajózás (2) harald (2) harangedényes (2) háromkirályok (2) hasfelmetsző jack (2) heidelbergensis (3) hellénisztikus (2) hellenizmus (5) herculaneum (2) heródes (2) hidegháború (4) himmler (2) hippokrasz (2) hitler (16) hobbit (3) holokauszt (3) homo (12) Homo erectus (2) homo habilis (2) homo sapiens (3) hunyadi (2) húsvét (3) inka (4) irodalom (8) irodalomtörténet (13) jégember (2) jeruzsálem (5) jézus (3) jordánia (3) kalózok (4) kán (2) karácsony (3) katakombák (3) kelta (3) kelták (8) kémek (4) kenya (2) kereszténység (8) keresztesek (3) kína (5) kincsvadász (2) kódfejtés (6) kódok (3) kolumbusz (3) konyha (2) kormeghatározás (2) középkor (70) Közép Amerika (2) kriptográfia (2) kultúra (19) láp (3) leonardo (12) líbia (2) Lineáris A (2) londinium (2) maja (3) maják (4) makedónia (2) marx (2) második világháború (48) matematika (3) mediciek (2) meteorit (3) mezopotámia (4) michelangelo (3) mikulás (2) minósz (2) mitológia (2) mona lisa (2) mongólia (2) műkincs (44) műkincs-fosztogatás (2) műkincspiac (2) műkincsrablás (4) múmia (11) múmiák (9) művelődéstörténet (107) művészet (4) náci (4) nácik (9) nagy sándor (2) Nagy Sándor (2) napóleon (7) nápoly (4) napraforgók (2) neander-völgyi (8) Neander völgyi (2) nefertiti (4) neolitikum (7) neolitikus (5) néprajz (2) népvándorlás (3) nobel (2) nyelvészet (2) nyelvtörténet (5) ókor (98) olaszország (2) olimpia (2) olvadó tehén (2) őskor (31) őstörténet (3) ötzi (3) pamukkale (2) partraszállás (2) pazirik (3) pele (2) peru (2) pestis (4) pompeji (4) ppna (2) prága (2) RAF (2) régészet (4) rembrandt (3) reneszánsz (5) repéstörténet (3) repülés (4) repüléstörténet (9) restaurálás (2) római birodalom (33) római kor (46) roncskutatás (6) roncsok (5) salai (2) sapiens (3) seracini (2) sforza (2) Shakespeare (2) sírrablás (2) skócia (2) sporttörténet (2) Stonehenge (2) szakkara (2) szardínia (2) szarmata (2) szesztilalom (2) sziklarajzok (3) szíria (2) szkíta (2) szkíták (4) szonár (2) táblásjáték (2) talajradar (2) találmányok (2) tengeralattjárók (3) térképek (3) tetoválás (4) theo van gogh (2) titanic (3) tollense (2) torinói lepel (2) törökök (3) törökország (6) török kor (2) törvényszéki (3) tower (2) tőzegláp (2) trákok (3) trepanálás (2) tudomány (10) tudománytörténet (3) tudor (2) Tudorok (2) tudorok (4) tutankhamon (4) tűzhasználat (2) uffizi (3) újkor (3) újvilág (4) unesco (2) vallástörténet (2) vámpírok (2) van gogh (5) vatikán (2) velence (2) vezúv (2) VIII. Henrik (3) viking (2) vikingek (8) világháború (34) világháborúk (5) vincent van gogh (2) viselettörténet (4) wilkinson (3) york (2) zahi hawass (2) zenertörténet (4) zenetörténet (6) Címkefelhő

Bejegyzéseim naptáron

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Újra kiadják a Mein Kampfot, de jegyzetekkel látják el

2012.04.26. 11:16 :: Juhari Zsuzsanna

Hamarosan lejár Hitler Mein Kampfjának szerzői joga, ezért a jogtulajdonos bajor állam úgy döntött, újra kiadja a könyvet – történeti jegyzetekkel ellátva. A német zsidó közösség bejelentette, üdvözli az elhatározást.

Bajorország, a jogtulajdonos, 1945 óta nem engedélyezte a manifesztum újrakiadását. De most bejelentették, hogy 2015-ben lejár a szerzői jog, ezért újra kiadják a Mein Kampfot történeti jegyzetekkel bőven ellátva, valamint kiadnak egy speciális változatot is iskolák számára, megelőzve így a várható, ellenőrizetlen kiadási hullámot.
Dieter Graumann, a Németországi Zsidó Központ vezetője az AFP munkatársának felelősségteljes elgondolásnak nevezte a bajor állam döntését, hozzá téve, hogy jobban örülne, ha örökre eltűnne „ez a rakás szemét”, de ez valószínűleg hiú ábránd, ráadásul amúgy is kering a világban egy sereg illegális kiadás.
Thomas Neumann minisztériumi szóvivő az AFP-nek elmondta, „tisztában vagyunk döntésünk súlyával, de úgy gondoljuk, képesek leszünk demisztifikálni a kötetet egy tiszta kiadással”. A legnevesebb történészeket kérik fel arra, hogy jegyzeteljék a kötetben található „nonszenszeket” és rámutassanak azok súlyos következményeire. Azt is elmondta, hogy Bajorország 500 000 eurót (mintegy 160 millió forintot) szán a projektre, amely egy angol, egy digitális és egy audio-verziót is tartalmaz.
Hitler a Mein Kampfot 1924-ben írta, amikor az úgynevezett Sörpuccsban, a bajor kormány megdöntésében való részvételéért kiszabott börtönbüntetését töltötte. A két kötetből álló könyv életrajzi elemeket tartalmaz és zavaros fajelméleti ideológiát. Ian Kershaw angol történész szerint 1945-ig mintegy 10 millió példányban jelent meg, 1936-tól pedig minden fiatal pár kapott egy ajándékpéldányt a házasságkötéskor. Képek: fenn AFP, középen az eredeti kiadás, lenn egy német házaspár Mein Kampfot kap ajándékba (Német Történeti Múzeum)

Karosszékben: Daniel Erk német író és ismert blogger szerint a döntés régen esedékes volt, és nem kell tartani káros következményektől, mivel a téma már nem kelt akkora érzelmeket, mint néhány évtizede. Deidre Berger, az Amerikai Zsidó Bizottság munkatársa azonban meglehetősen aggódik, úgy véli, nem szabad alábecsülni azokat az indulatokat, amiket ennek a könyvnek az újrakiadása kelthet. Mindenesetre a 2015-ös év minden bizonnyal érdekes lesz ebből a szempontból.

Ez is érdekes:
Gigantikus hableány
 

38 komment · 4 trackback

Címkék: hitler

A bejegyzés trackback címe:

https://juharizsuzsanna.blog.hu/api/trackback/id/tr864474444

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán feje csúnyán eltorzult az elmúlt 20 év alatt 2012.04.26. 13:54:36

Hogyan lett a huszonéves, a kádári diktatúra ellen lázadó srácból hatalommániás, acsarkodó diktátor? Az ilyen volt – ilyen lett fotó nem tudja a választ, csak a kiinduló állapotot és a végeredményt mutatja. (Kép: esbalogh.typepad.com)   Update 04...

Trackback: “Hátha nélkülük többre mennénk” – 10 éves Kövér László köteles beszéde 2012.04.26. 13:52:26

Kövér László “köteles beszédének” üzenete ez volt: aki nem tud csatlakozni a Fidesz-kormány hurráoptimizmusához, az legjobban teszi, ha saját maga likvidálja magát a kormány útjából. A Fidesz először tagadta Kövér kijelentését és perrel fen...

Trackback: Orbán Viktor: Szabadságharcom (Mein Freiheitskampf) 2012.04.26. 13:33:33

És ez az, ami megkülönbözteti Hitlert, Breiviket és Orbánt a szobajobboldali gondolkodóktól. Egyrészt az összes bornírt elem mennyisége és összekapcsolódása, másrészt a gyakorlati megvalósításhoz való merészség, harmadrészt pedig ez a fanatikus küldeté...

Trackback: Két bornírt keresztes lovag: Orbán Viktor és Anders Breivik 2012.04.26. 13:30:12

  Orbán pedig egyelőre nem futkározott fegyverekkel, nem robbantgatott, ám láttuk, hogy ideológiája több ponton sokkal fanatikusabb.  *** A cikk apropóját az adta, hogy Anders Breivik tárgyalásán többek között a magyar jobboldali kormány v...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flamer 2012.04.26. 12:17:06

Tekintve, hogy a neten, az Amazonon meg ki tudja hol, csak az nem olvassa el, aki nem akarja, olyan sok értelme nincs annak, hogy nem adják ki.

Anti Anyag (törölt) 2012.04.26. 12:18:12

Rájöttek, hogy ez is pénz.

Amúgy simán letölthető a netről bármilyen nyelven. Persze arra jó, hogy pár hülye ráugorjon és újfent lihegjen egyet, hogy mennyire nem antiszemita.

Úgy tudom, izraelben is kiadták már, ezt csak azoknak írom, akik pedig rám ugranának:))

aeidennis 2012.04.26. 12:27:28

"Deidre Berger, az Amerikai Zsidó Bizottság munkatársa azonban meglehetősen aggódik"

Szegény biztos nem tudja, hogy amerikában bizony elég sok könyvesboltban lehet kapni a meinkampfot. Én pl. az istenhátamögötti Kalispell könyvesboltjának polcán láttam, kb 20 dollárért.

Terézágyú 2012.04.26. 12:29:01

Igen.

"amikor az úgynevezett Sörpuccsban"
Ez olyan nagy dolog, hogy nagybetűvel kell írni? :)
Nem sörpuccs ez egyszerűen, sőt: "sörpuccs"?

laci_52 2012.04.26. 12:42:30

@Anti Anyag: "Rájöttek, hogy ez is pénz."

Egyetértek! Internet ide vagy oda, több ezer példány fog elkelni még akkor is, ha 50 euróért vagy még drágábban adják.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.04.26. 12:43:33

Itt a lényeg a kommentárokon van. Jobb így, mintha tiltott gyümölcsként kerül az eredeti, nem kicsit zavaros szöveg mondjuk olyan szívhez szóló ajánlással, ahogy a kuruc.info hirdette (és talán még mindig hirdeti):

fedor.blog.hu/2008/10/18/kuruc_kapmf

2012.04.26. 12:57:59

@Terézágyú:

"145. Kis kezdőbetűvel írjuk az ünnepeket, a nevezetes napokat, a rövidebb-hosszabb időszakokat,
a történelmi eseményeket jelentő szavakat, szókapcsolatokat (bár olykor nem kicsi az
érzelmi töltésük): március tizenötödike, a felszabadulás napja, május elseje, az alkotmány
ünnepe, karácsony, húsvét, anyák napja, nemzetközi nőnap, pedagógusnap, vasutasnap,
ötéves terv; a honfoglalás, a mohácsi vész, a szabadságharc, a debreceni országgyűlés, a
francia forradalom; a nagy októberi szocialista forradalom, a nagy honvédő háború; stb."

Jogos felvetés.

Mária 2012.04.26. 12:58:48

"jobban örülne, ha örökre eltűnne „ez a rakás szemét”, "

*

Nem mondanám, hogy egy rakás szemét.

Szerintem értékes kordokumentum, amit már csak azért is érdemes időnként átolvasni az átlagembereknek, mert ha nem a konkrét, 30-as években aktuális volt üzenetre figyelünk, hanem magára a benne megfigyelhető tömegmanipulációs technikákra, akkor bármelyik korban, bármilyen eszme mellett kampányoló politikusok manipulációs technikái ellen védettebbé válhat az ember.

SzuperKiraly 2012.04.26. 13:38:39

Angliaban meg illustrated edition is van.

Konyvesboltokban is kaphato, meno, birodalmi sasos boritoval:

www.waterstones.com/waterstonesweb/search/mein+kampf/0/0/?pageNumber=0&sort=&resultsPerPage=50

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.26. 13:39:40

@...elmúlik...: Nem jogos. a te példáid ismétlődő események. A Sörpuccs azonban egyetlen történelmi esemény, amely ekként tulajdonnévnek minősül. Ld. Nagy Francia Forradalom, Nagy Októberi Szocialista Forradalom. A nagybetű azt jelzi, hogy itt egy bizonyos, egyszer megtörtént eseményről van szó. Nem az esemény jelentőségétől függ.

A Sörpuccs, az nagybetű.
Egy sörpuccs, az kisbetű lenne, mert ezt akkor írnánk, ha sok sörpuccs lett volna, és mi az egyikről beszélünk.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.26. 13:41:33

@Mária:

"Nem mondanám, hogy egy rakás szemét.

Szerintem értékes kordokumentum,"

Mindkettő igaz. Egy nagy rakás szemét, és érdekes kordokumentum. Azért érdemes elolvasni, hogy az embernek leessen, hogy az ilyen eszmék hova vezetnek. Mint pl Jobbik, és Fidesz.

Bafana 2012.04.26. 13:59:38

Mért lenne nagy rakás szemét?
Az első része tiszta történelem, olyan szemszögből, ahonnan valahogy elfelejtették nekünk bemutatni a dolgokat. Akit komolyan érdekel az I. VH., nem csak úgy, hogy dátumok, csaták stb., annak kötelező darab.
Nem ettől kell félni senkinek. Inhább A.H. politikai végrendeletétől... Azt hiszem, annak még a címét sem szívesen említik. Az ütösebb kicsit.
Egyébként a mai internet korában bármit is tiltani kissé nevetséges dolog...

Muad\\\'Dib 2012.04.26. 14:00:53

@Brendel Mátyás:
Kíváncsi voltam vajon sikerül e hamar belekeverni egy kis magyar aktuálpolitikát a dologba. Természetesen, igen. Szép munka...

Terézágyú 2012.04.26. 14:02:07

@Brendel Mátyás:
Szerintem nincs igazad. éppen elmúlik példáiban is ott vannak ezek, kisbetűvel...

insert random 2012.04.26. 14:04:11

Én kötelező olvasmánnyá tenném iskolákban a Mein Kampfot. Ettől biztosan megutálná minden gyerek a nácizmust, mert borszasztóan unalmas könyv.

Logan Grimnar 2012.04.26. 14:21:14

@Brendel Mátyás: azért Matyi megérdemelnéd, hogy egyszer a saját bőrödön érezd a nemzetiszocializmust. Utána valszeg nem írogatnál ilyen ökörségedet.

Terézágyú 2012.04.26. 14:37:17

Annál is inkább, mert szerintem a "sörpuccs", nem a hivatalos, hanem a gúnyneve ennek az eseménynek...

ZöldszemM2 2012.04.26. 15:26:01

@Brendel Mátyás: A tőkét és az mszp-t kifelejtetted !!
tudod amit a marx írt, voltak akik arra is mint szent íratra tekintettek.

(त्वष्टृ) (törölt) 2012.04.26. 17:48:15

Úristen! Kiadják?! Könyvben? Kőbe vésni nem akarják oktatási céllal?
Iskoláknak is? Ez vicc! Teljesen mindegy, hogy magyarázattal látják el ezt a szennyet.

A lényeg az, és ezt mindenkinek illene észrevennie, hogy ha valamit kinyomtatnak könyvben, bekerül az emberiség kollektív kultúrájába és akkor nagy az esélye, hogy hosszú évszázadokig fennmarad.

Fennmaradt több ókori történetíró munkája, megvannak 2000 évesek is.
Ha túl akarunk lépni a poklon, múltunkon, le kell tennünk terheinket. Nem cipelhetjük magunkkal örökké, és NEM CSINÁLHATUNK BELŐLE KULTURÁLIS MÉRFÖLDKÖVET! Plutarkhosz könyveiből sok fennmaradt, fontosak a későbbi koroknak!
De Hitler gonosz hibás világismerete és magyarázata nem érdemli meg a létezést!
Hogy lenne joga a létezéshez, hisz maga az alexandriai könyvtár leégésével annyi fontos írás, kitűnő gondolat lett a lángok martaléka! Miért őriznénk meg a szemetet? Az internetre felkerülhet, az úgyis csak addig tart, ameddig a fosszilis energiahordozók. Majd ott minden elvész.

Hitler teljes halált érdemel, ehhez ki kell irtani életművét is! A többi csak felesleges szócséplés.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.26. 17:55:58

@Terézágyú: http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=nagy+okt=beri+szocialista+forradalom&ie=UTF-8&oe=UTF-8#hl=hu&gs_nf=1&pq=nagy%20okt%3Dberi%20szocialista%20forradalom&cp=8&gs_id=3&xhr=t&q=nagy+októberi+szocialista+forradalom&pf=p&client=safari&rls=en&sclient=psy-ab&oq=nagy+oktberi+szocialista+forradalom&aq=0l&aqi=g-l1&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=23c97b65c0c7a21a&biw=1280&bih=702

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.26. 17:58:04

@Logan Grimnar: rossz dolgokat megtapasztalni annak kell, aki bagatellizálja őket. tehát te érdemelnéd meg, hogy megtapasztald a náci rendszert, aztán nem bagatellizálnád, ha olyan irányba haladunk.

aki nem elég okos, hogy másik hibájából tanuljon, annak magának kell elkövetnie azokat

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.26. 17:58:55

@ZöldszemM2: miből felejtettem ki? semmiféle listát nem írtam, észkombájn. az meg, hogy nácizmusra reflexből kommunistázással felelsz, mindegy, hogy kivel állsz szemben, elég szánalmas és butuska dolog.

Logan Grimnar 2012.04.26. 18:05:47

@Brendel Mátyás: az a baj, hogy te meg nem tudod, hogy miről beszélsz. Ahhoz meg, hogy megtudd, meg kellene tapasztalnod. Akkor nem írogatnál ilyen szánalmas ostobaságokat ide.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.26. 18:21:35

@Logan Grimnar: az a baj, hogy TE nem tudod, hogy miről beszélsz. Ahhoz meg, hogy megtudd, meg kellene tapasztalnod. Akkor nem írogatnál ilyen szánalmas ostobaságokat ide.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.26. 18:37:25

@Logan Grimnar:

egyébként úgy őszintén szólva, csak úgy logikailag.

1) Én legalább 3 állítást tettem. Hogy szerinted ezek közül melyik a baromság, azt elfelejtetted leírni, te igenokos.

2) Állítottam, hogy a Mein Kampf szánalmas szemét. Ezt vitatod? Akkor gratulálok neked. A náci rendszer megélése egyébként ezen véleményemet hogyan árnyalná? Meglátnám, hogy nem is olyan rossz? Erre célzol? Akkor szánalmas vagy.

3) Állítottam, hogy fontos kordokumentum. Ezt nem tudom, hogy lehetne nem vitatni, a kor egyik legnagyobb diktátorának saját írása. Gondolom, nem vitatod, hogy fontos kordokumentum.

4) Azt állítottam, hogy a Fidesz és a Jobbik ideológiát figyelembe véve fontos olvasni. Azaz, hogy a Fidesz és a Jobbik ideológiájában sok náci elem van. Valószínűleg ezt vitattad, a magad fogalmazni sem képes módján. Namost, akkor te nyilván azt állítod, hogy a Jobbik és a Fidesz nem is hasonlítható a náci rezsimhez. És ezért kéne megélnem. És akkor meglátnám. No de mit látnék meg, te igenokos?! Én most is azt mondom, hogy a náci rezsim szörnyű, és szörnyű, hogy a Jobbik és a Fidesz ebbe az irányba mozdul. Szörnyűbb képem a náci rezsimről aligha lehetne, mert így is a legrémesebb dolognak tartom, ami valaha volt a történelemben. Mondjuk még a ruandai népirtás hasonlítható hozzá.

Te mondjuk lehet, hogy azt mondod, hogy a náci rezsim olyan szörnyű volt, hogy a Jobbik és a Fidesz nem is hasonlítható hozzá. Csakhogy köztünk nem az a különbség, hogy én azért hasonlítom, mert nem látom a különbséget, te meg azért nem hasonlítod, mert látod.

Köztünk az a különbség, hogy én érzékenyen reagálok minden olyan irányra, amely arrafele mutat, akármilyen távol is van tőle, te meg egy ideig bizonyos fokig érzéketlen vagy erre. Ez egy szemléletbeli külünbség, és nem a náci rezsim megítélésében vana különbség, hanem abban, hogy mennyire érzékeny valaki bizonyos irányba való elmozdulásra.

Továbbá, ezt az érzékenységet a náci rezsim éményszerű megismerése nem tudja tompítani. Tehát ökörséget írtál. Neked viszont a náci rezsim megtapasztalása esetleg kifejleszthetné a hiányzó érzékenységet.

Tehát sajnálom, de logikailag ökörséget írtál. Az, hogy én a náci rezsimet alábecsülném, saját tapasztalat hiányában, nem egy tartható hipotézis.

Inimma 2012.04.26. 19:25:38

@...elmúlik...: Te azt hiszed, hogy a MHSZ egy jogszabály, amit mindenkinek kötelező betartani?

Attila64 · www.sagaontour.ca 2012.04.26. 19:42:39

@Inimma: "azt hiszed, hogy a MHSZ egy jogszabály, amit mindenkinek kötelező betartani? "

Nem. Viszont aki nem tartja be, az megbukik érettségiből, nem veszik fel bölcsésszerű egyetemre, a könyvét, írását a lektor visszadobja, kijavítja (na jó, ez nem igaz, mert lektor már rég nincs - nem fér bele), ha sokszor kell, akkor az elterjed a "szakmában".

Jó hír viszont, hogy KE lehet belőle!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.04.26. 19:47:32

A kilencvenes evek kozepen nalunk is kiadtak.
Volt egy kis liheges korulotte, aztan elcsitult a dolog.

2012.04.26. 20:11:49

@Brendel Mátyás:

"...ötéves terv; a honfoglalás, a mohácsi vész, a szabadságharc, a debreceni országgyűlés, a
francia forradalom; a nagy októberi szocialista forradalom, a nagy honvédő háború; stb."

Ez pedig teljes mértékben ellentmond annak, amit írsz.

Mohácsi vész is csupán egyszer volt, mégis kis betűt ír rá szabályként a MHSZ.

Ez alapján a felvetés mégis jogos, kedves Mátyás:-)

Attila64 · www.sagaontour.ca 2012.04.26. 20:12:29

Akik a holokausztot nyomják (igen, ezt kisbetűvel kell írni, hasonlóan a húsvéthoz pl.), a Mein Kampfot is nyomják. Mert ezek egymást táplálják.

2012.04.26. 20:26:51

@Inimma: Nem, kedves Inimma, nem hiszem. Azt viszont tudom, ha valaki a saját anyanyelvén nem tud helyesen írni, az saját magáról állít ki bizonyítványt.
Ezért használom a mai napig a MHSZ-t, amennyiben bizonytalan vagyok valamiben.
Amennyiben ez szégyen, hát ezt vállalom.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.27. 08:10:31

@...elmúlik...: egy fene.:) A gyakorlatban mégis sokszor előfordul a nagybetűs írás, szóval olyan nagyon nem lehet a cikkíróra fújni. Kálmán László szerintem elfogadná ezt az írásmódot.:)

Alfonse · http://www.ahonapkonyve.hu 2012.04.27. 08:11:50

Annak a híve vagyok, hogy mindent ki kell adni, aminek jelentősége van. Vagy egyszerűen csak érdekes. Szerintem azok a kommentelők, akik most itt összecsaptak egyik oldalról sem olvasták a Mein Kampfot.

Faszerkezet 2012.04.27. 12:00:08

Kiváncsi lennék, hogy a kommentelők közül ki volt az aki elolvasta a Mein Kampfot.:)

Logan Grimnar 2012.04.27. 14:36:43

@Brendel Mátyás: annyi IQ-t kinéztem belőled, hogy rájöjj arra, hogy a 3. pontodban leírtakkal kapcsolatban reagáltam az írásodra. Ezért az 1. és 2. pontban leírtakkal nem is foglalkozom.
Végigolvasva a 3. pontodat rájöttem, hogy neked pszichológusra van szükséged. De tényleg. A Jobbiknál valóban itt-ott felmerülhet a nemzetiszocialista ideológia halvány utánzásának a vádja, de a Fidesz esetében egyáltalán nem. Az általad említett "érzékenység" nem más mint egy jó adag paranoia vagy szándékos riogatás, mellébeszélés. Nem akarok rólad rosszindulatot feltételezni, így maradok a paranoiánál. Úgy viselkedsz, mint a viccbeli Rorschach-tintateszten részvevő emberke, aki mindenben pinát lát.
Nem vagyok érzéketlen a nácizmussal szemben, de a helyén tudom kezelni a dolgot: volt egyszer egy ocsmány eszmerendszer, amelyik szerencsére megbukott és már csak pár hülye az, aki követi. Őket meg el kell szigetelni és le kell sz*rni, ezáltal a dolog a hamvába hal.
Ennél sokkal veszélyesebbnek tartom a sunyi, politikai indokból elkövetett nácizást, ami az antiszemita és cigány kártya kijátszásával a másik fél politikai ellehetetlenítését célozza akkor, amikor a másik féllel szemben elfogytak az érveink, és rájöttünk, hogy neki van igaza.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.27. 18:36:10

@Logan Grimnar: nézd, hülyegyerek. mint mondtam:

1) köztünk nem abban van különbség, hogy a náci rendszert milyennek fogjuk fel, hanem abban, hogy a jelenlegi pártokat milyen veszélyesnek gondoljuk

2) ezt te nevezheted paranoiának, de ez egy olyan dolog, amiről elég nehéz objektíven vitatkozni

3) ellenben abban egészen biztosan totál buggyant vagy, hogy szerinted egy olyan embert, aki mondjuk nálad jobban tart egy náci rendszertől, azzal lehetne szerinted helyre billenteni, hogy megtapasztalja a náci rendszert.

ez még akkor is totálisan logikai marhaság, és egy gyengeelméjű "gondolkodási" képességére utal, ha a te nézőpontodból indulok ki. abból kiindulva is logikai bakugrás, amit írtál.

ha szerinted a Jobbik pár hülye (ahol a hülyéel egyetértek, a kérdés az a "pár") el lehet ma szigetelni, és le lehet ma szarni, és majd megoldódnak a dolgok maguktól, és szerinted ez a kezelés módja, akkor már megbocs, de te hol a jó büdös kurva anyádban élsz?!:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.27. 21:22:20

@Alfonse:

"Szerintem azok a kommentelők, akik most itt összecsaptak egyik oldalról sem olvasták a Mein Kampfot."

elég gyorsan tudlak cáfolni:

entellektuel.freeblog.hu/archives/2012/04/23/Orban_Viktor_Szabadsagharcom_Mein_Freiheitskampf/

ezért kéne hülyegyerekeknek ritkábban okoskodni

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.04.27. 21:22:36

@munkasterror: olvastam. nem el, de olvastam. van még kérdés?:)
süti beállítások módosítása