Köszönöm a támogatást

A blog a Facebookon

Látogatók (2012.05.10-től)

Utolsó kommentek

Korábbi bejegyzések

Feedek

Címkék

afrika (2) agyaghadsereg (2) akkád (2) ale (2) alexandrosz (2) amerika (2) anglikán (2) angolszász (2) angolszászok (2) antecessor (2) antik (2) antropológia (4) apolló (3) aranysisak (2) arcrekonstrukció (3) armada (2) ásatás (2) asszíria (3) athén (2) atomháború (2) australopithecus (3) autizmus (2) aviatika (13) baál (2) babilon (2) babona (3) biblia (4) bizánc (2) bolzano (3) borgia (2) boszorkány (3) britannia (3) bronzkor (4) buddhizmus (2) bulgária (2) búvárrégészet (30) cár (3) carter (2) dánia (2) denisovai (2) desperate dan (2) dionüszosz (2) dornier (2) Down-szindróma (2) drake (3) drakula (3) dundee (3) dzsingisz kán (2) ecsegfalva (2) egyiptom (16) egyiptománia (2) ehnaton (5) első világháború (2) emberré válás (10) enigma (2) erectus (2) érmék (2) evangélium (4) evolúció (4) expedíció (2) expedíciók (3) fáraó (2) felfedezések (18) felfedezők (2) fémkereső (4) filmtörténet (5) firenze (2) fizika (3) flamand (2) floresiensis (3) földművelés (4) forradalom (2) fosztogatás (3) fotótörténet (8) francia forradalom (2) franco (2) franklin expedíció (2) genetika (3) germánok (4) gulag (3) gyeniszovai (3) hadrianus (2) hadtörténelem (3) hadtörténet (2) hajóroncs (4) hajóroncsok (5) hajózás (2) harald (2) harangedényes (2) háromkirályok (2) hasfelmetsző jack (2) heidelbergensis (3) hellénisztikus (2) hellenizmus (5) herculaneum (2) heródes (2) hidegháború (4) himmler (2) hippokrasz (2) hitler (16) hobbit (3) holokauszt (3) homo (12) Homo erectus (2) homo habilis (2) homo sapiens (3) hunyadi (2) húsvét (3) inka (4) irodalom (8) irodalomtörténet (13) jégember (2) jeruzsálem (5) jézus (3) jordánia (3) kalózok (4) kán (2) karácsony (3) katakombák (3) kelta (3) kelták (8) kémek (4) kenya (2) kereszténység (8) keresztesek (3) kína (5) kincsvadász (2) kódfejtés (6) kódok (3) kolumbusz (3) konyha (2) kormeghatározás (2) középkor (70) Közép Amerika (2) kriptográfia (2) kultúra (19) láp (3) leonardo (12) líbia (2) Lineáris A (2) londinium (2) maja (3) maják (4) makedónia (2) marx (2) második világháború (48) matematika (3) mediciek (2) meteorit (3) mezopotámia (4) michelangelo (3) mikulás (2) minósz (2) mitológia (2) mona lisa (2) mongólia (2) műkincs (44) műkincs-fosztogatás (2) műkincspiac (2) műkincsrablás (4) múmia (11) múmiák (9) művelődéstörténet (107) művészet (4) náci (4) nácik (9) Nagy Sándor (2) nagy sándor (2) napóleon (7) nápoly (4) napraforgók (2) neander-völgyi (8) Neander völgyi (2) nefertiti (4) neolitikum (7) neolitikus (5) néprajz (2) népvándorlás (3) nobel (2) nyelvészet (2) nyelvtörténet (5) ókor (98) olaszország (2) olimpia (2) olvadó tehén (2) őskor (31) őstörténet (3) ötzi (3) pamukkale (2) partraszállás (2) pazirik (3) pele (2) peru (2) pestis (4) pompeji (4) ppna (2) prága (2) RAF (2) régészet (4) rembrandt (3) reneszánsz (5) repéstörténet (3) repülés (4) repüléstörténet (9) restaurálás (2) római birodalom (33) római kor (46) roncskutatás (6) roncsok (5) salai (2) sapiens (3) seracini (2) sforza (2) Shakespeare (2) sírrablás (2) skócia (2) sporttörténet (2) Stonehenge (2) szakkara (2) szardínia (2) szarmata (2) szesztilalom (2) sziklarajzok (3) szíria (2) szkíta (2) szkíták (4) szonár (2) táblásjáték (2) talajradar (2) találmányok (2) tengeralattjárók (3) térképek (3) tetoválás (4) theo van gogh (2) titanic (3) tollense (2) torinói lepel (2) törökök (3) törökország (6) török kor (2) törvényszéki (3) tower (2) tőzegláp (2) trákok (3) trepanálás (2) tudomány (10) tudománytörténet (3) tudor (2) tudorok (4) Tudorok (2) tutankhamon (4) tűzhasználat (2) uffizi (3) újkor (3) újvilág (4) unesco (2) vallástörténet (2) vámpírok (2) van gogh (5) vatikán (2) velence (2) vezúv (2) VIII. Henrik (3) viking (2) vikingek (8) világháború (34) világháborúk (5) vincent van gogh (2) viselettörténet (4) wilkinson (3) york (2) zahi hawass (2) zenertörténet (4) zenetörténet (6) Címkefelhő

Bejegyzéseim naptáron

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Első világháborús Pompeji

2012.02.16. 17:43 :: Juhari Zsuzsanna

Élve eltemetődött német katonák szinte ép tetemére bukkantak Franciaországban 94 évvel azután, hogy rájuk omlott a föld. Mindegyik abban a pózban volt, ahogy a halál utolérte.

A német katonák az elzászi Carspach egyik mély árkában lapultak 1918-ban, amikor az antant katonáinak egyike kézigránátot dobott az árokhoz, s a robbanásban beszakadt a föld. A francia régészek egy útépítést megelőző régészeti feltárás során akadtak a döbbenetes leletre. Szinte mindegyik embert ugyanabban a pózban találták meg, ahogy halála pillanatában éppen volt: többen egy padon ültek, egy férfi az ágyban feküdt, egy másik pedig magzati pózba görnyedt, miután legurult a lépcsőn.  A régészek csak Pompejihez tudták hasonlítani az eléjük táruló látványt.
Az akna robbanásakor 34-en haltak meg, de 13 tetemet kiástak a katonák, a többieket azonban a sárhegy alatt hagyták, mert túl veszélyes volt a helyzet, aztán lassan elfelejtődött a csatatér a halottakkal, míg a régészek meg nem találták őket.
A holttestek mellett jó állapotban őrződtek meg különféle tárgyaik is, csizmák, sisakok, fegyverek, borosüvegek, szemüvegek, pénztárcák, pipák, cigarettatárcák és puhafedelű könyvek. Még egy kecske maradványaira is rátaláltak, nyilván a friss tejet biztosította a katonáknak. Régészek szerint azért maradtak meg ilyen jó állapotban a leletek, mert sem levegő, sem víz, sem fény nem hatolt be a 91,5 méter hosszú árokba, amely 5 méter mély volt.
Michael Landolt kutatásvezető elmondta, a fémtárgyak rozsdásak, a fa- és bőrtárgyak azonban kitűnő állapotban vannak és akad olyan újságlap, amelyik ma is olvasható.  Megőrződött az árok fából kirakott fala és padlója, valamint a lépcső is.
Az eredeti menedék 500 katona elhelyezésére volt alkalmas és 16 kijárata volt. Telefonnal, árammal, fűtéssel látták el, még egy szivattyú is helyet kapott benne, hogy a becsorgó esővizet kivezessék.
A katonák a 94. gyalogezredhez tartoztak és kilétüket tökéletesen lehetett azonosítani. A német világháborús temetőben, Illfurthban helyezik örök nyugalomra őket. Képek: Daily Mail
Karosszékben: A világháborúknak még egyáltalán nincs végük. Folyamatosan kerülnek elő ennyi év után is tragikus emlékei.

 

 

 

 


Ez is érdekes:


A kutyát rituálisan temették el

 

 

 

 

 

58 komment · 1 trackback

Címkék: világháború pompeji

A bejegyzés trackback címe:

https://juharizsuzsanna.blog.hu/api/trackback/id/tr454119869

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szlovénia 2. Isonzó emlékei 2012.02.17. 08:04:41

Folytatva utunkat Szlovénia tájain, már kissé más hangulatban íródik az útibeszámolónk.Világháborús temetőkAkárcsak egy bulira, egy raftingra, vagy egy görbe hétvégére megy az ember e tájra, nem tudja (én legalábbis nem tudom) kiküszöbölni azt az érzés...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AzHofi 2012.02.16. 22:42:58

Mi akkor tanáltunk csomó rozsdás puskát, amikor az osztyepenkó mekdonáld épült, ástuk a kerti világításnak a kábelárkot.

DominoFX 2012.02.16. 22:43:19

"az antant katonáinak egyike kézigránátot dobott az árokhoz, s a robbanásban beszakadt a föld barlangot."

Egyrészt ez nem igazán érthető, másrészt meg biztos, hogy kézigránát volt? Furcsállom, hogy egy mezei kézigránát be tudott omlasztani egy ekkora óvóhelyet. Inkább nagyobb kaliberű tüzérségi lövedék, gránát amit el tudnék képzelni.

DominoFX 2012.02.16. 22:45:28

@riposztoló: "a huge Allied shell exploded" szóval ez tényleg nem kézigránát volt, hanem egy hatalmas lövedék.

Eaven 2012.02.16. 23:09:21

Ahol antant kézigránát van ott antant katona is akkor pedig riadó lett volna így senki sem aludt volna. Az a gránát szerintem is tüzérségi gránát lehetett nem kézi. A fent linkelt cikkben a huge Allied shell szerepel ami egyértelműen tüzérségi eszközre utal. Ebben az az érdekes, hogy hol kezdődik a régészet. Mi elég régi, hogy már oda tartozzon?

Térerő (törölt) 2012.02.17. 00:54:23

Kézigránát... Persze... Még ekkora fasságot...

flamer 2012.02.17. 01:58:26

@DominoFX: Meg nem árok, hanem alagút, azért tudott beomolni.
Mondjuk az is furcsa, hogy 100 méteres, egy méternél alig szélesebb alagútban hogyan férhetett el 500 katona, mondjuk ez a linkelt angol cikkből se derült ki.

Egyébként szeretem ezt a blogot, de ilyen perzselő kritikák után nem szívesen lennék J. Zs. helyében :)

waze 2012.02.17. 07:11:35

találtam az eredeti cikkben egy frappáns megjegyzést, milyen igaz:

All politicians should be made to be first on the front line...all wars would rapidly end.

- Julian Leonard, Durham UK, 12/2/2012 23:03

:-D

l.vonrichthofen 2012.02.17. 07:24:16

Érdekes cikk, nem is kötözködésképpen, csak úgy megjegyezném:
a "megőrződött" kifejezés egy súlyos germanizmus, különösen ha többször is használja a kedves fordító egy szövegben, nádpálca járt érte régebben.
Talán inkább a "megmaradt", "fennmaradt", "a megtalált" jobban illene. Még a "konzerválódot" is jobban hangzik,bár az sem az igazi...

manes 2012.02.17. 07:47:06

Ilyen élve eltemetett katonák Verdunben is vannak.Csak a szuronyok állnak ki a földböl.Őket nem ásták ki.

DominoFX 2012.02.17. 08:33:55

@flamer: lánytól, asszonytól nem várjuk el, hogy értsen a kézigránátokhoz és a tüzérségi lövedékek hatásához :) Az még a régészeknél sem lehet alapkövetelmény :)

2012.02.17. 08:51:31

" Szinte mindegyik embert ugyanabban a pózban találták meg, ahogy halála pillanatában éppen volt"

Még szép... :-)

tjunior 2012.02.17. 09:24:07

@zulu: mert? a katonákat vagy bár ki mást nem szokás eltemetni? ott és úgy hagyják ahogy meghalt?

mallac 2012.02.17. 09:29:39

A katonákról miért nincs fotó? Az mondana a legtöbbet...Biztos féltenek minket,nehogy rosszat álmodjunk az éjjel.

egyatlagosfelhasznalo 2012.02.17. 09:34:55

"a robbanásban beszakadt a föld barlangot"
???

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 09:53:36

Drága Blogolvasók! Igazán örülök, hogy ilyen precízen végigjártuk a kézigránát kérdését. A Dalymail nem az eredeti hír forrása, mint a szövegből kiderülhetett, francia a közlemény.

hisz Teréz is görbe 2012.02.17. 09:59:37

A Daily Mail cikk bombatalálatról ír.

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 10:02:40

Üzenet Flamernek: Ne aggódj, a poszt természetesen nem a kézigránátokról szól, hanem egy megrázó régészeti feltárásról...

stikasz_1 2012.02.17. 10:36:31

De igen, a kézigránátokról is szól, mert ha van valahol egy tévedés, az ember óhatatlanul nézi, mi nem stimmel még? És lám az is kiderül, az olvasók figyelmesek. Ez csak nem akkora baj...

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 10:45:52

@stikasz_1: a francia közleményben k.gránát van. Fenntartom, h. a poszt nem a k.gránátokról szól. És azért baj, mert esetleges javítás helyett, mindössze a figyelmet tereli el. Hangsúlyozom, még az sem biztos, h. tényleg bárki tévedett volna

Lescol 2012.02.17. 11:08:58

Miért van az, hogy ha az olvasók észrevételt tesznek, főleg olyat ami még meg is állja a helyét, akkor a szerző nem megköszöni és javítja, hanem vitába száll a saját igazáért?

Nem csak itt látom, más esetekben is ezt tapasztalom. Attól, hogy valamelyik olvasó arrogáns módon kommentel, a szerző még maradhat a normális stílusnál.

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 11:21:22

@Lescol: ha olvasod a blogomat, láthatod, hányszor köszönöm meg a segítséget, pontosítást, olykor javítást. K.gránát-ügyben nem javítás történt, hanem találgatás itt-ott rosszízű jelzőkkel. Mit kéne ezen megköszönnöm?

Lescol 2012.02.17. 11:31:52

@Juhari Zsuzsanna: Nos olvastam eddig. Másrészt a találgatások mellett volt olyan is, ami helyesnek bizonyult. Azt lehetett volna megköszönni. A lényeg akkor is az marad, hogy blogszerzőként, újságíróként vagy akármi más hasonló munkában ha így válaszolnak vissza, azzal csak etetik a trollt. A jelzőkön túl kell lépni és kész.

Szintiboy alias Zagyva Tibor vagyok Tiszakarádról 2012.02.17. 11:47:44

Bocs, de a témáról jutott eszembe
egy régi nóta:
www.youtube.com/watch?v=HD2kSouDUPE
Amúgy R.I.P. minden áldozatnak,
akit erre a mészárszékre küldtek.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.02.17. 12:00:01

@Juhari Zsuzsanna: No jó, de azért viszonylag könnyen belátható, hogy egy 90 méteres árok nem fog beomlani egy kézigránáttól... Önmagában még egyetlen tüzérségi találattól sem, nyilván rendesen be kellett, hogy lőjék.

Az angol nyelvű cikkben említett "aerial mine" egy ejtőernyős (Last Word katonai szótár szerint antennás, tehát távirányítású?) bomba/akna. Lehet, hogy az egyidejű távirányítás okozta, hogy egyszerre dőlt be az egész szerkezet?

waze 2012.02.17. 12:21:38

@David Bowman:
Dolfi amikor fronton volt nem volt politikus, amikor politikus volt nem volt a fronton...:-D

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 12:22:24

@Fue: annyi bizonyos, hogy jól jönne egy hadtörténész, aki rendet teremtene a robbanás körüli kavarodásban. Első vh.-ban távirányítás nem tűnik valószínűnek, de én sajnos nem vagyok hadtörténész

aha, persze 2012.02.17. 12:22:34

Csak találgatás szinten: nem lehet, hogy előbb meghaltak gáztámadásban, és csak azután temetődtek be? Mert hirtelen rádhull 5 méter homok, nem maradsz ülve.

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 12:25:37

@aha, persze: érdekesen hangzik, és persze vulkáni gázok gyilkoltak Pompejiben is

mallac 2012.02.17. 12:36:51

Voltak érdekes próbálkozások a nyugati fronton,pl.alagutat fúrni a megmerevedett fronvonal alatt és aláaknázni/felrobbantani az ellent.A gáztámadás valószínűtlen,a kínhalál amit okoz kizárja az említett testhelyzeteket.

cirrmurr 2012.02.17. 12:37:27

Hülyeség . Ez nem a 2. Vh. hanem a 3. Vh. Ami jelenleg is zajlik. Igypróbálják elterelni róla a figyelmet, meg folyamatosan beadagolni.

ja nem árok hanem alagut, nem gránát hanem bomba, és nem a 2.hanem a 3. VH._)

mallac 2012.02.17. 12:47:31

Lehet hogy egyszerűen csak rosszul dúcolták alá az árkot,esetleg sok eső esett és megindult a föld.Vannak ilyen balesetek civilben is ,sokan maradtak a föld alatt bányákban, csatornaépítésnél stb.

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 13:01:12

@cirrmurr: pazar, ahogy kommentjeidben kioktatsz, miközben elárulod, milyen jól tájékozott vagy általában, pl. foglalkozásomat illetően. Most már lejterjakab is van, félrefordítás is van, egyáltalán olvastad a posztod - bár szerintem ez a blog nem neked íródik

ZON 2012.02.17. 13:01:23

A feltárás képeit nézve a Nádas szövege ugrik be : "...őrzünk egy máig harcoló német alakulatot."

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.02.17. 13:03:14

@cirrmurr: Szerintem az "árok" szó ebben a kontextusban nem félrefordítás, akkor sem, ha fedett szerkezetekről van szó, mivel ezek a védművek együttesen "lövészárok" néven vonultak be a nyelvünkbe. Amúgy ha jól tudom, a fedett részek is sokszor árkok voltak, amire fafödémet helyeztek és földet hordtak.

Egy blog-bejegyzés nyelvezetétől hiú ábránd akár újságírói színvonalat is elvárni, mivel nincs se nyelvi lektor, se szaklektor, se szerkesztő (persze úgy tűnik, hogy sokszor az újságoknál sincs :))

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 13:15:29

@Fue: macska fel van mászva a fára - germanizmus, megőrződik pedig szép szó. Mi a probléma a poszt stílusával?

manes 2012.02.17. 13:26:25

Ne bántsátok a lányt. Ha nem irja meg akkor szegényebbek lennénk egy szomorú történettel.RIP a hősöknek legyen az bármelyik harcoló fél.

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 13:28:49

@manes: Stabilan állok a lábamon, a trollok a blogműfajhoz tartoznak. Örülök, hogy tetszett a hír...

csülköspacal 2012.02.17. 13:30:04

Kézigránát volt ez, csak Chuck Norris dobta!
:)

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 13:50:06

@Mókusbácsi: tévedések???? robbanással - ha jól sejtem épp az a kérdés, mi okozta azt a robbanást, te kritizálsz jó trollhoz illőn, de szerintem nem is olvastad a posztot:
fél hadtestnyi ember lenne neked 21 fő, és te szólalsz fel a katonák nevében.
Nagyon jól szórakozom

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.02.17. 13:56:08

@Juhari Zsuzsanna: Semmi, éppen hogy a védelmére próbáltam kelni...

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 13:57:16

@Mókusbácsi: a fél hadtest = 21 fő, ez lenne a hiba? Nem kéne valamit átgondolnod?

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 13:59:14

@Fue: igen, igen, de annyi troll ideszabadult, hogy egy kicsit helyre kellett tenni a dolgokat, kösz a segítséget, értékelem

Nagy Háború gépház · http://nagyhaboru.blog.hu/ 2012.02.17. 14:02:41

Az eredeti hír (ami egyébként nem friss, csak a dailymail tálalta a minap friss szenzációként) egész pontosan két nagyobbacska légaknáról szólt, amik (vélhetőleg a hibás időzítés miatt) nem a levegőben robbantak fel, hanem a földbe fúródtak, és ezek idézték elő az alagútrendszer beomlását.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.02.17. 14:04:20

@Juhari Zsuzsanna: Ezt teszi az index-címlap, én is onnan jöttem :)

Amúgy lehet, hogy a stílusuk keresetlen, de van köztük, aki ezzel együtt érdemben hozzájárult a témához (tudod, kire gondolok). Nem biztos, hogy ilyen keményen kellene moderálni.

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 14:16:56

@Fue: fennhagytam lényegi mondandóját, önmagáért beszél

Juhari Zsuzsanna 2012.02.17. 14:20:13

A posztot eddig 13 000-en olvasták. Köszönöm.

Mivel a robbanás kérdése sokakat izgat, megkerestem a kutatói tanulmányt:

crid1418.org/doc/textes/archeo_AspachCarspach.pdf

sorozatos ágyúlövésekről van szó, amit a sajtó gránátként vett át - velem együtt. Elnézést, remélem, így már tiszta a kép

Nagy Háború gépház · http://nagyhaboru.blog.hu/ 2012.02.17. 14:32:03

@Fue: Az első világháború szövegkörnyezetében az "aerial mine" kifejezés inkább légiaknára utal, ami némiképp leegyszerűsítve a korábbi mozsarak továbbfejlesztése volt (ennek a tovább-továbbfejlesztése lett az aknavető). Távirányítás akkoriban még nem volt, jellemzően időzítőszerkezetre robbantak.

@aha, persze: Sár temette be őket. Ez sem magyarázza meg, hogy miért maradtak úgy a padon ülve, de gáztámadás nem volt. Jó páran megmenekülhettek, néhányuk holttestét pedig még anno kiásták.

@mallac: Az aláaknázásra egész adekvát próbálkozások voltak, egy-két emlékezetes darab mind a mai napig fennmaradt. Itt a leghíresebbről egy kép a méretek érzékeltetésére: www.fylde.demon.co.uk/pics/crater.gif

Mókusbácsi 2012.02.17. 18:23:12

Mondjuk arra Zsuzsannánk is felkapta volna a fejét, ha valaki azt irja egy egyiptologus cikkben , hogy Ramszesz Kr.u. 1000 ben élt. És nem fogadná el hogy ja bocs én csak átvettem és nem is ez a lényeg.
Ezt Szakbarbarizmusnak hivják.
Amihez nem értünk azt meg nem rakjuk ki a kirakatba.
Kb ilyen a kézigránátos sztori, hiszen állitólag ez okozta az eseményt szerinte, LOL.

Mókusbácsi 2012.02.17. 18:26:22

Egyszó mint százz érdekes a cikk viszont a tálalása szőkenősre sikerült Kb : Pompeiben felrobbant egy atombomba és konzervált mindenkit...vagy izé repülő zuhant rá....nem nemis, hanem olyan füstölő izé tört ki...Na végülis MINDEGY a lényeg hogy cukin ugymaradt indenki ahogy volt :-))))))

mallac 2012.02.17. 22:30:55

@Nagy Háború gépház: Hát ez nem semmi ez a gödör,azt hihetnők hogy nukleáris robbantással termelték ki a földet ott,annál látni ekkora krátert.

l.vonrichthofen 2012.02.18. 08:13:10

Szóval "megőrződött" az egy szép szó....
"bírta az autót, amivel" szintén lehet, hogy tetszik neked, de én inkább azt írnám "az autójával"
Ha neked az is tetszik, hogy "a macska fel lett mászva a fába" , igazad van mert nekem is tetszik, de nem írom le magyarul mert az nem fordítás, csak átfordítás vagy lefordítás.
Szerintem ne erőltessük azt ami nem megy, sokkal több haszna lenne ha mindezt eredetiben olvashatná (vagy olvasná) sok magyar, mintsem még tovább rontani a mindennapi szóhasználatot.....
Üdvözlettel,
egy öreg trollmács, vagy fordítroll, ahogy neked jobban tetszik

flamer 2012.02.18. 22:28:16

@l.vonrichthofen: Látszik, hogy az a fajta nyelvvédő vagy, akinek a nagyon határozott véleménye mindössze pár innen-onnan felcsipkedett félreértésen alapul.
süti beállítások módosítása