Köszönöm a támogatást

A blog a Facebookon

Látogatók (2012.05.10-től)

Utolsó kommentek

Korábbi bejegyzések

Feedek

Címkék

afrika (2) agyaghadsereg (2) akkád (2) ale (2) alexandrosz (2) amerika (2) anglikán (2) angolszász (2) angolszászok (2) antecessor (2) antik (2) antropológia (4) apolló (3) aranysisak (2) arcrekonstrukció (3) armada (2) ásatás (2) asszíria (3) athén (2) atomháború (2) australopithecus (3) autizmus (2) aviatika (13) baál (2) babilon (2) babona (3) biblia (4) bizánc (2) bolzano (3) borgia (2) boszorkány (3) britannia (3) bronzkor (4) buddhizmus (2) bulgária (2) búvárrégészet (30) cár (3) carter (2) dánia (2) denisovai (2) desperate dan (2) dionüszosz (2) dornier (2) Down-szindróma (2) drake (3) drakula (3) dundee (3) dzsingisz kán (2) ecsegfalva (2) egyiptom (16) egyiptománia (2) ehnaton (5) első világháború (2) emberré válás (10) enigma (2) erectus (2) érmék (2) evangélium (4) evolúció (4) expedíció (2) expedíciók (3) fáraó (2) felfedezések (18) felfedezők (2) fémkereső (4) filmtörténet (5) firenze (2) fizika (3) flamand (2) floresiensis (3) földművelés (4) forradalom (2) fosztogatás (3) fotótörténet (8) francia forradalom (2) franco (2) franklin expedíció (2) genetika (3) germánok (4) gulag (3) gyeniszovai (3) hadrianus (2) hadtörténelem (3) hadtörténet (2) hajóroncs (4) hajóroncsok (5) hajózás (2) harald (2) harangedényes (2) háromkirályok (2) hasfelmetsző jack (2) heidelbergensis (3) hellénisztikus (2) hellenizmus (5) herculaneum (2) heródes (2) hidegháború (4) himmler (2) hippokrasz (2) hitler (16) hobbit (3) holokauszt (3) homo (12) Homo erectus (2) homo habilis (2) homo sapiens (3) hunyadi (2) húsvét (3) inka (4) irodalom (8) irodalomtörténet (13) jégember (2) jeruzsálem (5) jézus (3) jordánia (3) kalózok (4) kán (2) karácsony (3) katakombák (3) kelta (3) kelták (8) kémek (4) kenya (2) kereszténység (8) keresztesek (3) kína (5) kincsvadász (2) kódfejtés (6) kódok (3) kolumbusz (3) konyha (2) kormeghatározás (2) középkor (70) Közép Amerika (2) kriptográfia (2) kultúra (19) láp (3) leonardo (12) líbia (2) Lineáris A (2) londinium (2) maja (3) maják (4) makedónia (2) marx (2) második világháború (48) matematika (3) mediciek (2) meteorit (3) mezopotámia (4) michelangelo (3) mikulás (2) minósz (2) mitológia (2) mona lisa (2) mongólia (2) műkincs (44) műkincs-fosztogatás (2) műkincspiac (2) műkincsrablás (4) múmia (11) múmiák (9) művelődéstörténet (107) művészet (4) náci (4) nácik (9) nagy sándor (2) Nagy Sándor (2) napóleon (7) nápoly (4) napraforgók (2) neander-völgyi (8) Neander völgyi (2) nefertiti (4) neolitikum (7) neolitikus (5) néprajz (2) népvándorlás (3) nobel (2) nyelvészet (2) nyelvtörténet (5) ókor (98) olaszország (2) olimpia (2) olvadó tehén (2) őskor (31) őstörténet (3) ötzi (3) pamukkale (2) partraszállás (2) pazirik (3) pele (2) peru (2) pestis (4) pompeji (4) ppna (2) prága (2) RAF (2) régészet (4) rembrandt (3) reneszánsz (5) repéstörténet (3) repülés (4) repüléstörténet (9) restaurálás (2) római birodalom (33) római kor (46) roncskutatás (6) roncsok (5) salai (2) sapiens (3) seracini (2) sforza (2) Shakespeare (2) sírrablás (2) skócia (2) sporttörténet (2) Stonehenge (2) szakkara (2) szardínia (2) szarmata (2) szesztilalom (2) sziklarajzok (3) szíria (2) szkíta (2) szkíták (4) szonár (2) táblásjáték (2) talajradar (2) találmányok (2) tengeralattjárók (3) térképek (3) tetoválás (4) theo van gogh (2) titanic (3) tollense (2) torinói lepel (2) törökök (3) törökország (6) török kor (2) törvényszéki (3) tower (2) tőzegláp (2) trákok (3) trepanálás (2) tudomány (10) tudománytörténet (3) tudor (2) Tudorok (2) tudorok (4) tutankhamon (4) tűzhasználat (2) uffizi (3) újkor (3) újvilág (4) unesco (2) vallástörténet (2) vámpírok (2) van gogh (5) vatikán (2) velence (2) vezúv (2) VIII. Henrik (3) viking (2) vikingek (8) világháború (34) világháborúk (5) vincent van gogh (2) viselettörténet (4) wilkinson (3) york (2) zahi hawass (2) zenertörténet (4) zenetörténet (6) Címkefelhő

Bejegyzéseim naptáron

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Hitler több ezer németet ölt meg a V-2-vel

2015.03.11. 16:46 :: Juhari Zsuzsanna

A szigorúan titkos és kódolt iratokból kiderül, Hitler több ezer német állampolgárt ölt meg, amikor engedte, hogy a V-2 rakéta erejét saját városain teszteljék.

hab.jpg

Az 1944-1945-ben végrehajtott támadásokat szövetséges akciókkal magyarázták.

A V-2-t, vagyis a Megtorló fegyvert – a V a német Vergeltungswaffét jelenti – bevetették London, Dél-Anglia és Belgium ellen is több mint 7000 embert ölve meg.

A rakétatámadásokat azonban a háború legvégén tudták csak végrehajtani, így azok már nem befolyásolták a háború kimenetelét, de szakértők szerint, ha sikerült volna előbb kifejleszteniük, időt nyertek volna az atombomba-gyártásuk befejezéséhez, és talán a háborút is megnyerhették volna.

hab2.jpg

London egy rakétatámadás után, 1944 szeptember (Daily Mail)

Az iratokat a háború végén mentette ki valaki a lángokból és mind ez ideig egy német gyűjtő birtokában voltak. Most azonban a londoni Chiswick Aukciós házon keresztül eladásra kínálják 2500 fontos (cca. 1 millió forintos) kikiáltási áron.

Az aukciós ház szóvivője, Richard Westwood-Brookes a Daily Mailnek elmondta, a V-2 volt az első igazi ballisztikus rakéta, ami akár a győzelmet is meghozhatta volna az atombomba kifejlesztéséért folyatott őrült versenyben Hitlernek 1945-ben. Az iratokat mindössze 10-12 példányban készítették el és a végső teszteredményeket tartalmazza.

hab3.jpg

A rakéta kilövése

Az A4-es, sűrűn teleírt lapokból kiderül, hogy Peenemünde területéről nemcsak Londonra, Antwerpenre és Liège-re lőttek ki rakétákat, hanem német, főként Pomeránia területén lévő városokra is. Úgy vélik, ezután speciális egységek utaztak a német helyszínekre, hogy ellenőrizzék, mekkora károkat tud okozni egy-egy becsapódás, majd beszámoltak erről Hitlernek.

Mindez jól tükrözi, mennyire kétségbeesettek voltak a németek a szövetségesek normandiai partraszállása után. Ezek a rakéták több ezer német embert öltek meg és óriási károkat okoztak – mondta el Westwood-Brookes.
A háború legvégén a V-2-kutatásokkal kapcsolatos iratok többségét megsemmisítették az SS parancsára. A most előkerült iratokat az utolsó percben mentette ki valaki a tűzből.

A V-2-kutatások vezetője Wernher von Braun mérnök volt, aki a náci párt tagja volt, ám a háború után az amerikaiak kivitték Németországból és magas beosztásban dolgozott a NASA-ban, egyik vezetője volt annak a programnak, amelynek során 1969-ben ember léphetett a Holdra.

wern.jpg

Wernher von Braun 1941-ben

A V-2 a 2. világháború legmodernebb és legpusztítóbb fegyvere volt mindaddig, míg a szövetségesek le nem dobták az atombombát Japánra 1945 augusztusában.

A V-2 volt az első nagy hatótávolságú rakéta, elméleti hatótávolsága 320 km volt 1000 kg bombateherrel.

Karosszékben: Az úgynevezett Iratkapocs-hadművelet során több mint 1500 német tudóst, technikust és mérnököt vittek a náci Németországból az USA-ba, de nem maradt el a Szovjetunió sem, ők az Oszoaviakim-hadművelet keretében 2000 katonai mérnököt és technikust vittek a Szovjetunióba. Wernher von Braun soha nem került bíróság elé háborús bűnökért, holott az irányítása alatt lévő üzemekben borzalmas körülmények között dolgoztatták az embereket.

 

romai7.jpg 

Ez is érdekes:

A D-day soha nem látott képei

55 komment

Címkék: náci hitler világháborúk V-2

A bejegyzés trackback címe:

https://juharizsuzsanna.blog.hu/api/trackback/id/tr77260373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommygun 2015.03.11. 17:20:43

Furcsa lenne ha igaz lenne. A V1 jellegzetes hangját már messziről hallani lehetett, így a lakosságnak maradt 1-2 perce hogy fedezéket keressen. A V2 viszont teljesen hangtalanul csapott le. Mármost nehezen elképzelhető hogy egy ilyen, egyik pillanatról a másikra becsapódó, hatalmas robbanást okozó jelenség ne váltott volna ki pánikot és rémhíreket a mit sem sejtő lakosság körében. Még kevésbé valószinű hogy a rakéta becsapódásáról el tudták volna hitetni hogy csak "szokásos" légibombázás. Kár hogy a fényképen látható dokumentumon csak számmal jelölték a célpontot.

tommygun 2015.03.11. 17:20:50

egyébként talán nem véletlen hogy az aukciós ház anak a londoni külvárosnak a nevét viseli, ahová az első V2 becsapódott.

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.03.11. 21:05:51

Óriási versenyfutás volt von Braunért és a többi tudósért a SZU és az USA között. Ez már magában rejtette a - nem is olyan - későbbi hidegháborús ellentétet...

nyelv-ész 2015.03.12. 20:14:59

Ez tévedés, hogy a németek majdnem megcsinálták az atombombát. Heisenberg végig tévúton járt az elméletével, és ráadásul az egész program minimális költségvetéssel futott. Eközben az amcsik hihetetlen pénzt és emberanyagot toltak a projektbe, és tudós elmékből sem volt hiány.
A V2 a háború elején valóban komoly erőfölényt biztosított volna, de azzal, hogy az USA belépett a háborúbe, a nagyságrendekkel nagyobb gazdasági erejével hamar esélytelenné tette a küzdelmet.

Shopping 2015.03.12. 20:15:30

Hagyjuk már ezt a Hitlert.
Első körben 80 éve volt.
Mára pont annyira történelem, mint Mátyás kiraly, vagy a fáraók.
Volt, elmúlt, kész. ( értem én hogy egyesek ebből élnek, de már unalmas )

Másodjára, Sztálin vagy Mao szintén a sajátjait is irtotta, ráadásul 10x annyi embert mint Hitler.

Nézd a tényeket! Ne hagyd hogy a gépezet és a média befolyásoljon.

Crass 2015.03.12. 20:34:18

A cikk valószínüleg félreértésen alapul. A saját nép bombázása nem német szokás. Ilyenre sztalin volt képes, ö az atomfegyver fejlesztése során a kísérletek lefolytatásakor tojt a szovjet polgár életére. Mint anno Nevedában az amerikaiak, vagy a hidrogán bomba kísérleteinél odaveszett japán halászok. Collaleral damages.
Az sem stimmel, hogy Hitler az atomfegyvert eröltette volna. Ellenkezöleg. SOkaíg óvott töle, attól tartva, hogy ha kifejlesztik elöbb-utóbb rossz kezekbe kerül és a világ vesztét okozza.

ne olvasd el 2015.03.12. 20:34:56

faxság, mivel tisztában voltak azzal hogy mekkora töltetet raknak a v2-re ezért pontosan tudták hogy az mekkora kárt tud okozni. max véletlenül lőttek magukra.

pushup 2015.03.12. 22:16:39

nem logikus. egy hatásbemutatót meg lehet tartani egy mezőn, vagy egy francia (lengyel) falun is.
persze ettől igaz is lehet, de szerintem nem az

ügyfélszolgálatos 2015.03.12. 22:16:50

Ez baromság.

Plusz a németek az atombombával a háború végén ott tartottak kb. mint amikor az amcsik elkezdték több évvel ezelőtt. Sehogy se lett volna idejük kifejleszteni.

Kmg42 2015.03.12. 22:17:39

Én meg azt hallottam hogy Hitler csecsemők vérét itta és zsidók bőréből készített trambulinon ugrált! :-o

óóó ezek a nácik mind szörnyetegek voltak!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.03.12. 22:18:03

"de szakértők szerint, ha sikerült volna előbb kifejleszteniük, időt nyertek volna az atombomba-gyártásuk befejezéséhez, és talán a háborút is megnyerhették volna"

Kik azok a "szakértéők"? Ne röhögtessük ki már magunkat. Az USA kontinentális területe elérhetetlen volt és a V-2 megbízhatósága olyan pocsék volt, hogy nukleáris robbanófejet rátanni reménytelen lett volna, mert nagy eséllyek kb. 5 robbanófejből egy jutott volna el a célig. Az USA tudott ennyi legyártani 1945 novemberéig és utána havi kb. 1-et.

A másik apró hiba, hogy a V-2-re nem tett volna senki nukleáris robbanófejet. Tessék már megnézni, hogy az első két nukleáris fegyver mekkora méretű és tömegű volt. 4-5t és 1m feletti átmérő. Bőven a V-2 hasznos tömege alatt volt.

Még, ha ez sikerül is és valami csoda fojtán telibekapják Londont 1 db 10-20 kt hatóerejű fegyverrel, az sem változtatta volna meg a háború végkifejletét.

Mikor kopnak már ki a köztudatból ezek a marhaságok...?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.03.12. 22:19:15

@nyelv-ész: Miféle erőfölényt? Irgalmatlan drága volt és a kapott eredmény cserébe kb. 0. Egyetlen 1000 gépes masszív szövetséges bombatámadás nagyobb és fényévekkel koncentráltabb tűzerőt jelentett, mint az összes indított V-2 együttesen. Nem, nem a becsapódott, az indított..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.12. 22:19:28

@nyelv-ész: Én is ezt akartam írni. Valamilyen kis hatóerejű bombát elő tudtak volna állítani valószínűleg, de ez sem valósult meg, mert az előállított nehézvíz készleteket megsemmisítették a norvég partizánok.
A német projekt nem gondolkodott dúsított urán használatában, mint az amerikai. (Ehhez persze nem volt elegendő villamosenergiájuk sem).
Egyébként sztem a németek okosabban tették volna ha inkább valamilyen bombázó rajok ellen bevethető légvédelmi rakétát kezdenek el komolyan fejleszteni. A V-2 tkp. ugyanazt a szerepet játszotta, mint a london elleni 1940-es bombázóhadjárat, ami pedig nem törte meg a britteket, és nem ért el lényeges eredményt..

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.03.12. 22:19:48

Nem volt német atombomba program. Heisenberg végzett egy számítást, amiben elméleti tévedés történt, és 13 tonnára hozta ki a szükséges hasadóanyag mennyiségét, ami értelmetlenné tette a munkálatok előkészítését. Egy kapavágás nem történt bombaügyben. Az angolok sem vették komolyan a tudósok javaslatát. Az USA hadserege is lesöpörte az atomfegyver ötletét, és Einsteinnek, aki nem csak tudós volt, hanem afféle celeb is kellett meggyőznie a hadvezetést és a kormányzatot az atomfegyver működőképességéről is.

Egyszerűen, amikor hallották, hogy atom, meg bomba, ami egy várost letarol, röhögtek a kormányhivatalokban és a hadseregben.

Heisenberg tévedésének is ez lehet az oka. Egyszerűen nem is foglalkozott a kérdéssel, és a neki feltett kérdésre egy pár perces számolással próbált választ adni, és a bomba elvét félre értve egy téves számítást produkált.

Szúnyog 2015.03.12. 22:45:07

Mese a német városok lövetése. Vagy hazugság.

2015.03.12. 23:01:02

Idézetek az írásból:
"Peenemünde területéről nemcsak Londonra, Antwerpenre és Liège-re"
"elméleti hatótávolsága 320 km"

Következtetés:
Kilőtték a V2-ket Peenemündéből Londonra, Antwerpenre, Liege-re, de mivel csak 320km a hatótávolságuk, ezért mind német területre csapódott.
Szerintem valaki csak elnézett egy nullát és semmi szánékosság nem volt a német városok lerakétázásban. :-)

Punxsutawney Mormota 2015.03.13. 08:06:11

Azt hiszem, hogy már mindent elmondtak az előttem szólók. Jó ez a blog, de most mintha egy kissé mellényúlt volna a blogger :)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.13. 08:06:20

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Ezt rosszul tudod.Volt program. Az amerikaiak meg is találták az eszköz részeit a háború végén, és a norvég partizánok sem a semmiért kockáztatták az életüket, amikor megsemmisítették a Norvégiában előállított nehézvíz készleteket.
Más kérdés hogy ennek a fegyvernek közel sem lett volna olyan hatóereje, mint a Manhattan terv során elkészült bombáknak, és más elven is múködött.
Teller szerint egyébként Heisenberg szabotálta a projektet..

Pipas 2015.03.13. 08:06:27

Hitler gyakorlatilag mindenkivel háborúba állt, nagyjából akármelyik szomszédos országot rakétázhatta volna, de ő úgy döntött, hogy német várost rakétáz... persze. Miért is tett volna ilyet?

BruceTheHoon 2015.03.13. 08:06:44

A háború vége felé a németek saját lakosságon kellett teszteljék, hogy ismert mennyiségű és minőségű robbanóanyag mire képes? Mert az tökéletesen irreleváns, hogy rakétán viszik oda. Tesztelni itt a célbajuttatást kellett, ahhoz meg nem kell lakosság, sőt robbanóanyag sem, csak azzal azonos súlyú holt teher.

paráznabillegető 2015.03.13. 08:06:55

mikor lesz arról cikk, hogy hogyan csókolt hitler?

Muad\\\'Dib 2015.03.13. 08:46:02

Ez egy igen valószínűtlen és nehezen bizonyítható történet. 100%-ig persze most már aligha mondhatunk bármit is, de milliószor több érv szól ellene, mint mellette.
1) Mit kellett volna tesztelni? Az adott mennyiségű robbanóanyag hatását egészen pontosan ismerték.
2) A célba juttatás teszteléséhez teljesen felesleges lett volna a dolog.
3) A V-2 kutatások és tesztek a legnagyobb titoktartás mellett folytak, nemhogy még össze-vissza lövöldözték volna, valamely kétes kísérlet okán.
4) Attól, hogy londoni aukciósház, még mondhat baromságot a bevétel feltornászása miatt.
5) Hitlerrel és a náci Németországgal minden tudományos alapot nélkülöző baromságot el lehet adni mostanában.
Ez a cikk a "régészet-paleoantropológia-művészet" helyett blikk színvonalat hozott.

nandras01 2015.03.13. 09:34:22

a v2, mint technikai alkotás zseniális, de mint fegyver, egy kalap szart sem ért.
semmi értelme néhány száz kilónyi robbanóanyagot gyakorlatilag vaktában elküldeni. vaktában, mert a v2 még londont is nehezen találta el, így tömegpusztító töltet nélkül kb, annyi elrettentő hatása volt, mint a szekrény mögül előugró ijesztgetőnek. a német atomprogram pedig -amint azt már többen írták is- totálisan tévúton járt és nemhogy prioritások között, de még a harmadik sorban sem szerepelt a németek távlati terveiben.

ez a poszt nagyon félrement...

nyelv-ész 2015.03.13. 09:34:32

@molnibalage: Persze, ez igaz, de ne felejtsük, hogy a háború elején még nem voltak a szövetségesek abban a helyzetben, hogy 1000 repülővel indítsanak bombázást. A lélektani hadviselést is érdemes ide számolni, hiszen a V2 a háború előtti légvédelmi technikával kivédhetetlen volt.

shred 2015.03.13. 09:34:42

@Shopping: Annyira azért nem régi történet, mint Mátyás király, vagy a fáraók. Pl.amikor Magyarországon bárhol leáll a közlekedés, vagy akár csak pár órára kiköltöztetnek az otthonodból, mert egy építkezésen megint világáborús aknát fordított ki a markolókanál, akkor azért kicsit közelebbinek tűnik a sztori.

eßemfaßom meg áll 2015.03.13. 10:06:49

@shred: Ugyanott ugyanakkor Mátyáskori meg akár öskori leleteket is kifordít a markoló, szóval ez nem túl erős érv.

dr. mesterséges színezék 2015.03.13. 13:19:02

@eßemfaßom meg áll: (Korrekt. Viszont olyan szomszédom nincs, akinek apja azért halt volna meg, mert Mátyás füstadóját kerülendő lebontotta portája kéményeit, ezért megfulladt.)

blacklord 2015.03.13. 13:19:46

@eßemfaßom meg áll: anyám borogass... És azok miatt kiköltöztetnek a lakásodból vagy áll a közlekedés? Éééérted, közvetlen hatással van a napod lefolyására - a vázacserép ezt a mutatványt hogyan mutatja be?

teddybear01 2015.03.13. 13:20:35

Szóval megint sivalkodnak a hobbynácik, hogy Hitler nem volt olyan szemét, hogy a saját népén teszteljen egy fegyvert.
Még el is hinném, de ott van példának Auschwitz, meg a többi tábor, ahol német állampolgárokat mészároltak le, a vagyonukért meg Hitler elmebajos ötletei miatt.

Ami azt illeti egy-egy robbanást igazán ki lehetett magyarázni pl. időzítéses robbantású szövetséges bombával, vagy valami mással. Egyszerű volt ráfogni az angolokra, vagy az amerikaiakra és a nácik sohasem mentek messzire egy kis rágalmazásért. Akkor sem, és most sem. Láthatjuk a hozzászólásokban.

Ami az atombombát illeti a német tudósok egy robbanó reaktort képzeltek el bombaként, amolyan csernobili-félét, nem pedig az amerikaiakét. Éppen ezért korlátozottan bevethetőnek vélték, mert a súlya miatt csak egy nagyobb teherhajó vihette volna a célhoz, mondjuk New York vagy London kikötőjébe.
De szerencsére még csak ott tartottak kb. ahol az amerikaiak olyan '42-ben. Azaz elméletileg igazolták a megvalósíthatóságot, de még messzi voltak a bevethető atomfegyvertől.

teddybear01 2015.03.13. 13:20:45

@nandras01: A háború végén a nácik nagyon bíztak a "csodafegyvereikben" amik reményeik szerint képesek lennének megfordítani a hadiszerencsét...A V-1 és a V-2 is ilyennek készült, csak hát többe volt a leves mint a hús. Mint ahogy az amerikai okosfegyverrel kilőtt kalasnyikovos afgán tevepásztor is tiszta ráfizetéses harc.

alfacharlybravo 2015.03.13. 13:20:53

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: A háború után azt nyilatkozta, hogy nem tévedés volt hanem szándékosan akarta a nácikat félrevezetni. Antifasiszta ellenálló volt. Ha nyers uránból és nem dúsítottból akarunk bombát csinálni az elég problémás, a nagy ötlet a bombához a hasadó U235 kinyerése és implóziós robbantás volt.

paráznabillegető 2015.03.13. 17:44:13

@teddybear01: nem, az nem úgy ráfizetéses, hanem sajnos drága az új fegyverek élesben tesztelése. de igazából nem gond, belefér, majd emelnek plafont megint...

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.13. 20:21:48

@teddybear01: Hitler számára a zsidók nem voltak német állampolgárok, sőt még emberszámba sem nagyon vette őket. Az ami velük történt Auswitzban nem jelenti azt, hogy német civil településeken engedte volna tesztelni a V-2- t.
Ezt egyébként más okból kifolyólag sem tartom valószínűnek. A V-2 egy rendkívül szerény pontosságú fegyver volt. Gyakorlatilag csak arra volt garancia hogy egy London méretű metropoliszban valahol becsapódik majd. Egyszerűen hülyeség hogy Peenemündéből el tudtak volna találni pomerániai falvakat. Ezt csak valamiféle. balesetként tudom elképzelni.
Másrészt, mi értelme lett volna egy ilyen tesztnek? Hiszen egyszerűen egy hagyományos 1 tonna körüli bomba robbant fel meghatározott magasságon. Ennek hatásai pedig jól ismertek voltak. Itt nem történtek olyan különleges dolgok mint egy atomrobbanás esetében.

medvegy 2015.03.14. 08:41:59

@A megvalósult amerikai ólom..: Mesélj még, szépet!

Hitler nem csak a zsidókat tekintette emberalatti lényeknek, hanem mindenkit. Állandó vesszőparipája volt az áldozatvállalás, amin azt értette, hogy amit ő csinál az teljesen jó, és mindenkinek áldozni kell, hogy beteljesüljön. Ha kell, akkor az életét.
Ami pedig a hozzászólásodat illeti, göbbels-i hanta. Kár hogy még el is hiszed. Szégyen.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.15. 08:26:23

@medvegy: Miről beszélsz?? Milyen göbbelsi hanta? Próbálj már meg logikusan gondolkodni !Mi értemlme lett volna egy ilyen tesztnek, amikor egy egyszerű hagyomámyos robbanóanyaggal szerelt bomba robbanásáról volt szó? Ezzel kapcsolatban rengeteg tapasztalat halmozódott fel addigra.
Másrészt a fegyver találati pontossága nem volt alkalmas arra, hogy pár száz, esetleg ezer fős falvakat eltaláljanak vele. Ennek a rakétának a becsapódási pontossága 17 km (!) volt. Ami azt jelenti, hogy az eltalálni kívánt hely pontjától számítva egy 17 km sugarú körön belül bárhol becsapódhatott, annyira pontatlan volt..
Persze értem én, hogy érvek hiányában marad a fikázás. Na ez a szégyen..

egyenlítő 2015.03.15. 19:14:42

Nem a robbanófejet, hanem a rakétát tesztelték. Kockázatos lett volna, ha nem saját területen csapódik be, mert az angolszászok rájöhettek volna, hogy mi készül, és lenyúlhatták volna az ötletet.

A V2 is csak egy közbenső fejlesztési lépés volt. A távlati cél Amerika elérése volt, akár "kamikaze" irányítással. Hasonló a helyzet az atomfegyverrel is, bekövetkezhetett volna a fejlesztés közben a technológiaváltás. Persze ez nem hónapokon, hanem éveken múlt volna.

A hitleráj pedig ma már valóban történelem. Az aktív résztvevők közül ma már alig él valaki, és a titkosítások is lejárnak lassan. Ebből következően itt a helye.

Elnézést a sok "volnáért" :-)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.15. 22:40:05

@egyenlítő: Egyrész a rakéta kis hatótávlsága miatt nem tudott volna a szövetségesek kezébe kerülni. (Azt nemigen hiszem, hogy a tenger mélyéről megpróbálták volna kihalászni a roncs darabjait, ezekkel amúgy sem mentek volna sokra.)
Másrészt tudtak a V-2 programról . Egy indítás elég komoly fényjelenséggel jár, amit a szövetséges hajókról, felszínen tartózkodó tengeralattjárókról lehetett látni, és kémeik is voltak a hitleri Németországban.
" A távlati cél Amerika elérése volt". Ennek nem sok realitása van. Az interkontinentális ballisztikus rakéták világa még nagyon távolinak tűnt akkor. Azt ők is tudták , hogy a háború befejezése előtt ilyeneket semmiképp nem tudnak kifejleszteni. Volt egy hamvába holt terv, amiben olyan tengeralattjárót építettek volna, amiről elképzelhető egy V-2 indítása, és ezzel lehetővé vált volna keleti-parti amerikai nagyvárosok terrorbomázása, de -ahogy írtam- ebből nem lett( nem is nagyon lehetett) semmi.

2015.03.16. 17:30:00

@blacklord: Az is tud ilyent, bár nem ennyire hatékony. Elég, ha valaki talál egy marék cserepet egy épülő autópályánál, és a negyed ország további három évig szív a dugóban :)

egyenlítő 2015.03.16. 21:43:58

@A megvalósult amerikai ólom..:

Szerinted Peenemündében nem voltak kísérleti fellövések? Akkor hol próbálták ki a rakétákat? Onnan pedig nem lehetett elérni az ellenséges területet, ahol egyébként sem lehetett volna meghatározni a találati pontosságot.

A rakéta típusa az A4 volt. Von Braun már az A5 tervein dolgozott, annál volt a cél Amerika elérése. Ezt fejlesztette utána tovább az USA-ban.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.17. 08:24:09

@egyenlítő:
"Szerinted Peenemündében nem voltak kísérleti fellövések?" Épp azt írtam hogy ezeket észlelnie kellett a szövetséges flottának.( Peenemünde ugyanis egy szigeten van északon a parthoz közel.)
Attól hogy Peenemündében voltak a kísérletek, még nem jelenti azt,hogy onnan lőtték volna Nagy-Britanniát. Peenemündében csak a kísérletek folytak, a lehetőségekhez képest visznylag távol a lakott területektől.(A rakéta hatótávolságát figyelembe véve nem is érhették volna el innen Angliát.)
Londont a nyugaton megszállt területekről lőtték. Egyrészt mozgatható vontatott indítóegységekről, másrészt fix vasbeton védettségű indító bázisokról Pas-de-Calais-ban és Cherburgban.
A találati pontosság meghatározásához a kísérletek során pedig nem kell lakott településeket bombázni.
Meghatároznak egy tetszőleges helyet mondjuk 80-100 km távolságban az indítóállástól, a robbanótöltet helyett beletesznek egy 1 tonnás placebo-t, és megpróbálják minél pontosabban eltalálni a kijelölt célpontot. Ezt megismétlik többször, és átlagolják a becsapódási helyek célponttól való távolságát.. Így jött ki az átlagos 17 km-es szórás.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.17. 08:24:14

@egyenlítő: A szovjeteknek 15 év kellett a háború vége után, hogy interkontinentális ballisztikus rakétákat fejlesszenek ki, Az USA pedig csak később jutott el idáig.

egyenlítő 2015.03.17. 14:48:49

@A megvalósult amerikai ólom..: Háborúban valahogy gyorsabban fejlődik a haditechnika, lásd az összes eddigit. Ettől függetlenül tény, hogy von Braun, miután az A4 rakéta működött, nem a tökét vakargatta a háború befejezéséig, hanem a következő szinten dolgozott.

Egyébként azt én sem hiszem, hogy német településeken végezték volna az éleslövészetet, de a Balti-tengeren és német szárazföldi területeken igen.

Az angolok egyébként komoly munkát fektettek abba, hogy elhitessék a németekkel azt, hogy a rakéták 10-20 mérfölddel Londonon túl csapódtak be :-)

egyenlítő 2015.03.17. 14:48:56

@A megvalósult amerikai ólom..: Peenemünde egyébként a Balti-tenger partján van, keresd csak meg a térképen. Később az NDK-hoz tartozott. Az A4 fejlesztése idején, 1943-ig, nem nagyon cirkáltak arra ellenséges hadihajók :-)

egyenlítő 2015.03.18. 17:06:12

@csentecsa: A Balti tenger azért fontos, mert az 1944-ig gyakorlatilag "belterület" volt, a szövetségi flotta nem tudott behatolni. Utána is csak az oroszok. A szövetségeseknek voltak hírszerzési információik, de "rálátásuk" legfeljebb 10 km magasból lehetett.

Hitler pedig haditechnikamániás. A világháború alatt sokkal gyorsabb volt a fejlődés, mint a hidegháború alatt. Az interkontinentális rakéta biztosan nem készül el akkor sem, ha két hónappal tovább húzzák, de dolgoztak rajta.

egyenlítő 2015.03.18. 17:06:17

@csentecsa: A 10-20 mérföldes tévedés elhitetése azért volt fontos, hogy a németek rövidebbre vegyék a lőtávolságot.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.18. 21:33:07

@egyenlítő: Ahogy már többször írtam: értelmetlen kifejleszteni egy ilyen 7-8 ezer km hatótávolságú eszközt azért hogy hagyományos robbanóanyaggal szerelt rakétafejet juttassanak az USA-ba. Egyszerűen nem éri meg.
A szövetségesek számos légifelvételt készítettek, valamint tengeralttjáróktól származó információt használtak fel, mielőtt a Crossbow hadművelet keretében támadni kezdték a peenemündei bázist.

"A világháború alatt sokkal gyorsabb volt a fejlődés, mint a hidegháború alatt." Ez a tétel azért igazolásra szorulna..

"Hitler pedig haditechnikamániás." Ezen mániái nem párosultak szakértelemmel, és számos téves fegyverfejlesztési programhoz vezettek..

"Az interkontinentális rakéta biztosan nem készül el akkor sem, ha két hónappal tovább húzzák, de dolgoztak rajta." Erről valami konkrétum?

"A 10-20 mérföldes tévedés elhitetése azért volt fontos, hogy a németek rövidebbre vegyék a lőtávolságot." Erre az "elhitetésre" milyen forrás van? Az összes általam olvasott haditechnikai forrás hatalmas szórást említ a V-2 esetében. A lőtáv csökkentésére való törekvést sem értem. Már a kezdetektől fogva a lehető legközelebbről lőtték Londont. Akár a Pais de Calaisnál lévő fix vasbeton védettségű indító komplexumot tekintjük, akár a mozgatható indítóállásokat. Másrészt a németeknek is voltak hírszerzőik a csatorna túloldalán, nem kellett angol sajtóforrásokra hagyatkozniuk, amelyekről amúgy is sejthető volt hogy fals információkat közölnek.

egyenlítő 2015.03.19. 13:27:48

@A megvalósult amerikai ólom..:

A fejlődés sebességére: talán elég utalni a rakétatechnikára, a sugárhajtású gépekre és a harckocsikra.

Elnézést, rosszul emlékeztem a réges-régi olvasmányaimra. Nem az A5, hanem az A9/A10 rakétának kellett volna elérnie New Yorkot en.wikipedia.org/wiki/Aggregate_(rocket_family) A hatást úgy fokozták volna, hogy előre bejelentik a konkrét célpontot, és vagy kamikaze pilótával, vagy célravezető rádióadóval irányítják a rakétát.

Az angolok az akarták elérni, hogy a németek vegyék rövidebbre a lőtávolságot, és a rakétáik még London előtt csapódjanak be. Nyilván nem csak a BBC mondta volna be (az is), hogy "Hé, fiúk, célozzatok pontosabban!", hanem a kettős ügynökökön keresztül befolyásolták a németeket. Így egy hálózatból ellentmondó információkat kaptak, és ez minimum bizonytalanná tette őket.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.20. 10:54:46

@egyenlítő: A rakétatesztek egy részében épp azt tesztelik , hogy milyen pontos az eszköz. Ehhez végeznek tesztkilövéseket, majd ezek eredményeiből képeznek egy szórást. Ez a fegyver pontossága. Tehát nincs szükségük angliából származó információra a pontosságot illetően, hisz ezt már alaposan megvizsgálták.
Ami érdekelhette őket az ügynökökön keresztül, az inkább a rombolás, a károk mértéke nagyvárosi környezetben.
Ami a további rakétafejlesztési elképzeléseket illeti, ezek csak vázlatos , távlati tervek. Egy konkrét projktet engedélyeztetni kellett a fegyverfejlesztési hivatallal, amely először azt vizsgálja meg, hogy megéri e a beleölt pézt az adott eszköz megalkotása. Ha a háború nem alakul ilyen katasztrofálisan, Hitler-betegsége miatt- akkor sem valószínű hogy a 40-es évek második felében első számú vezető marad, és vélhetően egy sokkal józanabb technokrata kerül a helyére.
Másrészt London '40-es bombázása megmutatta, hogy a lakosság terrorbombázása nem igazán éri el a kívánt hatást. Sokkal több értelme van konkrét katonai-logisztikai létesítmények elleni koncentrált támadásnak.

"és vagy kamikaze pilótával, vagy célravezető rádióadóval irányítják a rakétát." Ezt pontosan hogyan kell érteni? Gondolom nem úgy hogy az interkontinentális rakéta orrában ült volna a pilóta..

"talán elég utalni a rakétatechnikára, a sugárhajtású gépekre és a harckocsikra." Ehhez tételesen meg kellene vizsgálni mondjuk az ötvenes évek fejlesztéseit , összehasonlítási alapként. Egy hidegháború azért speciális ebből a szempontból, mert a fenyegetettség miatt folyamatos kényszer van a fejlődésre, viszont konkrét világméretű fegyveres konfliktus nem szívja el az erőforrásokat.

Lacusch69(Sch.Lacika) 2015.03.21. 12:07:18

Egy dolgot elfelejtetek a nagy vitában: A V2 remek terrorfegyver lehetett volna... ha Adolf engedi vegyi fegyverek alkalmazását.
Szerencsére több esze volt ennél.

Hurka Kolbasz 2 2015.05.03. 08:48:06

@nyelv-ész:

Az lehet, de ha "kicsit" megnövelték volna a hatótávot és NY-t, Washingtont, LA-t bombázták volna a V-2-vel, lehet hogy az amcsi közvélemény nem lett volna olyan lelkes a háborúért, és kivonják a csapatokat mint Vietnamból. Akkor meg az angolok is kidöglöttek volna, aztán 2 front híján a ruszkik se lettek volna annyira májerek.

Hurka Kolbasz 2 2015.05.03. 08:48:35

@Lacusch69(Sch.Lacika):
"A V2 remek terrorfegyver lehetett volna... ha Adolf engedi vegyi fegyverek alkalmazását.
Szerencsére több esze volt ennél."
Ööö, LOL? Dolfika az emberbarát? A holokauszt, Eichmann és az Einsatzgruppék után pont a vegyi fegyvereket nem engedte volna, pláne miután Ypernnél már 1 háborúval azelőtt is bevetették, amikor még Hitler sehol nem volt? Ja, biztos hihető...

Hurka Kolbasz 2 2015.05.03. 08:49:00

@A megvalósult amerikai ólom..:
"London '40-es bombázása megmutatta, hogy a lakosság terrorbombázása nem igazán éri el a kívánt hatást."
Elérte volna ha nagyobb volumenben csinálják, hogy mindenki érezze hogy rajta is sor kerülhet, nemcsak némi látványosság lett volna. Az amcsik is azért vonultak ki Vietnamból, mert mindenki magának érezte a veszteséget, holott katonailag sokkal sikeresebbek voltak a vietkongoknál, de ez otthon a közvéleménynek nemigazán számított. Ha az angolok is hasonló mértékű büntit kaptak volna, ha megtörték volna az ellenállási kedvüket, akkor megadták volna magukat. Ha ugyanis látja a kisember hogy a kimenetel csak a biztos pusztulás, akkor inkább választotta volna a túlélést szolgaságban mint a biztos halált.
süti beállítások módosítása