Köszönöm a támogatást

A blog a Facebookon

Látogatók (2012.05.10-től)

Utolsó kommentek

Korábbi bejegyzések

Feedek

Címkék

afrika (2) agyaghadsereg (2) akkád (2) ale (2) alexandrosz (2) amerika (2) anglikán (2) angolszász (2) angolszászok (2) antecessor (2) antik (2) antropológia (4) apolló (3) aranysisak (2) arcrekonstrukció (3) armada (2) ásatás (2) asszíria (3) athén (2) atomháború (2) australopithecus (3) autizmus (2) aviatika (13) baál (2) babilon (2) babona (3) biblia (4) bizánc (2) bolzano (3) borgia (2) boszorkány (3) britannia (3) bronzkor (4) buddhizmus (2) bulgária (2) búvárrégészet (30) cár (3) carter (2) dánia (2) denisovai (2) desperate dan (2) dionüszosz (2) dornier (2) Down-szindróma (2) drake (3) drakula (3) dundee (3) dzsingisz kán (2) ecsegfalva (2) egyiptom (16) egyiptománia (2) ehnaton (5) első világháború (2) emberré válás (10) enigma (2) erectus (2) érmék (2) evangélium (4) evolúció (4) expedíció (2) expedíciók (3) fáraó (2) felfedezések (18) felfedezők (2) fémkereső (4) filmtörténet (5) firenze (2) fizika (3) flamand (2) floresiensis (3) földművelés (4) forradalom (2) fosztogatás (3) fotótörténet (8) francia forradalom (2) franco (2) franklin expedíció (2) genetika (3) germánok (4) gulag (3) gyeniszovai (3) hadrianus (2) hadtörténelem (3) hadtörténet (2) hajóroncs (4) hajóroncsok (5) hajózás (2) harald (2) harangedényes (2) háromkirályok (2) hasfelmetsző jack (2) heidelbergensis (3) hellénisztikus (2) hellenizmus (5) herculaneum (2) heródes (2) hidegháború (4) himmler (2) hippokrasz (2) hitler (16) hobbit (3) holokauszt (3) homo (12) Homo erectus (2) homo habilis (2) homo sapiens (3) hunyadi (2) húsvét (3) inka (4) irodalom (8) irodalomtörténet (13) jégember (2) jeruzsálem (5) jézus (3) jordánia (3) kalózok (4) kán (2) karácsony (3) katakombák (3) kelta (3) kelták (8) kémek (4) kenya (2) kereszténység (8) keresztesek (3) kína (5) kincsvadász (2) kódfejtés (6) kódok (3) kolumbusz (3) konyha (2) kormeghatározás (2) középkor (70) Közép Amerika (2) kriptográfia (2) kultúra (19) láp (3) leonardo (12) líbia (2) Lineáris A (2) londinium (2) maja (3) maják (4) makedónia (2) marx (2) második világháború (48) matematika (3) mediciek (2) meteorit (3) mezopotámia (4) michelangelo (3) mikulás (2) minósz (2) mitológia (2) mona lisa (2) mongólia (2) műkincs (44) műkincs-fosztogatás (2) műkincspiac (2) műkincsrablás (4) múmia (11) múmiák (9) művelődéstörténet (107) művészet (4) náci (4) nácik (9) Nagy Sándor (2) nagy sándor (2) napóleon (7) nápoly (4) napraforgók (2) neander-völgyi (8) Neander völgyi (2) nefertiti (4) neolitikum (7) neolitikus (5) néprajz (2) népvándorlás (3) nobel (2) nyelvészet (2) nyelvtörténet (5) ókor (98) olaszország (2) olimpia (2) olvadó tehén (2) őskor (31) őstörténet (3) ötzi (3) pamukkale (2) partraszállás (2) pazirik (3) pele (2) peru (2) pestis (4) pompeji (4) ppna (2) prága (2) RAF (2) régészet (4) rembrandt (3) reneszánsz (5) repéstörténet (3) repülés (4) repüléstörténet (9) restaurálás (2) római birodalom (33) római kor (46) roncskutatás (6) roncsok (5) salai (2) sapiens (3) seracini (2) sforza (2) Shakespeare (2) sírrablás (2) skócia (2) sporttörténet (2) Stonehenge (2) szakkara (2) szardínia (2) szarmata (2) szesztilalom (2) sziklarajzok (3) szíria (2) szkíta (2) szkíták (4) szonár (2) táblásjáték (2) talajradar (2) találmányok (2) tengeralattjárók (3) térképek (3) tetoválás (4) theo van gogh (2) titanic (3) tollense (2) torinói lepel (2) törökök (3) törökország (6) török kor (2) törvényszéki (3) tower (2) tőzegláp (2) trákok (3) trepanálás (2) tudomány (10) tudománytörténet (3) tudor (2) tudorok (4) Tudorok (2) tutankhamon (4) tűzhasználat (2) uffizi (3) újkor (3) újvilág (4) unesco (2) vallástörténet (2) vámpírok (2) van gogh (5) vatikán (2) velence (2) vezúv (2) VIII. Henrik (3) viking (2) vikingek (8) világháború (34) világháborúk (5) vincent van gogh (2) viselettörténet (4) wilkinson (3) york (2) zahi hawass (2) zenertörténet (4) zenetörténet (6) Címkefelhő

Bejegyzéseim naptáron

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

A Vatikán látni akarja Barnabás evangéliumát

2012.02.28. 17:45 :: Juhari Zsuzsanna

A Vatikán hivatalosan felkérte Törökországot, tegye lehetővé, hogy megvizsgálja egy állítólagos apokrif evangélium 1500 éves másolatát, amit a török rendőrség talált meg egy műkincs-csempészet elleni akció során még 2000-ben.

A török hatóságok állítólag Barnabás evangéliumának legkorábbi másolatát foglalták le. Az előkerült evangéliumot azon az arámi nyelven írták, amelyen – a vélekedések szerint – Jézus is beszélt, és értékét 20 millió euróra (5,8 milliárd forintra ) becsülik.
A lazán összefűzött, mára erősen megbarnult, bőrkötésű könyvecske 52 lapja is állatbőrből készült, erre írták a szöveget arany színnel. Az evangéliumot állítólag 1860 körül fedezték fel egy dél-törökországi barlangban négy részre esve. További sorsáról azonban nincsenek hírek, csak annyi, hogy most a rendőrség lefoglalta és átadta az ankarai Néprajzi Múzeumnak – adta hírül a török Bugün napilap.
Egy másik török napilap, a Star úgy tudja, a sokat vitatott Barnabás evangéliumáról van szó, amiről a muszlimok úgy vélik, hogy eredeti evangélium, amit később elhallgattak. Barnabás evangéliumának eddig ismert legrégebbi másolata a 16, illetve 17. században készült és olasz, illetve spanyol nyelven írták. Barnabás evangéliuma nem tartozik az Újtestamentum négy evangéliuma – Mátéé, Márké, Lukácsé és Jánosé – közé.
Barnabás evangéliuma sok szempontból az iszlámhoz hasonlóan tekint Jézusra, és azt is megjövendöli, hogy eljön Mohamed, a próféta. De mivel az evangéliumnak csak nagyon késői változata ismert, sokan hamisítványnak vagy egy középkori szekta művének tekintik.
Ömer Faruk Harman teológiaprofesszor a Today Zaman török lapnak elmondta, a muszlimok csalódottak lennének a most előkerült evangélium olvastán, mivel az egyáltalán nincs kapcsolatban a Barnabás evangéliumában leírtakkal. Képek: Bugün
Karosszékben: Az Újszövetség 27 könyvét és iratát, a kanonikus könyveket Alexandria püspöke, Athanasius állapította meg 367-ben. A gyűjteményből kihagyott könyveket – és ezekből elég sok van – apokrif iratoknak nevezik. A most előkerült könyvnek a keletkezési ideje sem ismert pontosan. A fizikai kormeghatározást még nem végezték el. Az a gemkapocs a képen elég meredek.

Ez is érdekes:

Vörös lovak a barlang falán

62 komment

Címkék: biblia vatikán barnabás evangéliumok

A bejegyzés trackback címe:

https://juharizsuzsanna.blog.hu/api/trackback/id/tr1004220568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egysegelem 2012.02.28. 21:02:59

"értékét 20 millió euróra (62 millió forintra)"

Ezzel valami tuti nem stimmel.

1kutya 2012.02.28. 21:16:51

@egysegelem: mert az jelenlegi árfolyamon kb. 5,8 milliárd...

Juhari Zsuzsanna 2012.02.28. 21:22:09

@egysegelem: @1kutya: igazatok van, 291-gyel kell szorozni, javítom

cukorrépa 2012.02.28. 23:01:43

az a gemkapocs: összefogás török módra...

:)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.02.28. 23:47:59

Az sok jót nem ígér, ha a Vatikán kíváncsi valamire!

gigabursch 2012.02.29. 07:43:39

Azelőtt kéne leszkennelni és publikálni a neten, mielőtt a vatikán ráteszi a mancsát.
Különben úgy járunk vele, mint a kumráni tekercsekkel járt az emberiség, ott is a zsidók rátették a koszos mancsukat és a közkincs rögtön magántulajdonná, sőt kutathatatlanná vált. Qui prodest

Nesze neked közművelődés, emberiség...

Persze azon is el lehet merengeni, hogy a vatikánban hányan mózeshitűek...

rudebwoi 2012.02.29. 07:54:43

@Szun vu kung: szeintem arra gondol, hogy a vatikan nagy mestere a tortenelmi tenyek elhallgatasanak, elferditesenek, felremagyarazasanak a sajat hatalma vedelmenek erdekeben....
nem fomusoridoben targyalt kerdes, hogy mikent segitette iv. szep fulop francia kiraly nyomasara a vatikan az 1300as evekben a templomosok kiirtasat, elkepeszto vagyonuk elrablasat es a szabadkomuvesseg felemelkedeset. Ebben az idoben rengeteg osi iratra tettek ra a kezuket, ezek a mai napig a vatikan irattaraiban 7 lakat alatt orzott titkok. A 13.szazadtol a vatikan egyertelmuen a szabadkomuves mozgalom csatlosa...
Es akkor az egyik legregebbi utan az egyik legujabb sztorijuk... az 1917-es fatimai-latomasok soran az egyik kislany altal keszitett jegyzeteket mar az 50es evekben nyilvanossagra akartak hozni, de vegul sose tettek...
vatikan = babilon

gigabursch 2012.02.29. 07:59:18

@In lak'ech - अवतार:
Arról is nagy a kussolás, hogy a manapság pogánynak hangoztatott magyarság Ajtony vezetése alatt hogyan is tartott meg trónján egy pápát (valahanyadik János), mert ha véletlenül magyar tesz ilyet, és ráadásul a jelek szerint erős Krisztus-tudattal, akkor az nem polkorrekt.
De Vatikán Mária országával sosem volt polkorrekt. Szövetkezett hazánkkal és minden társországával szemben törökkel, tatárral, némettel, vallonnal, csakhogy nehogy véletlenül az apostoli kegyelem szétáradhasson...

krampam 2012.02.29. 08:10:24

@In lak'ech - अवतार: @gigabursch:

azért ezek így eléggé vagdalkozások...

gigabursch 2012.02.29. 08:15:12

@krampam:
Olyan mint a népmese:
Aki nem hiszi, járjon utána...

:-)

2012.02.29. 08:18:53

@krampam: ezt teszi az infók elhallgatása. Szerintem a nagyon régi cuccokra jó lenne valamiféle globális törvény ami közérdekű adattá nyilvánítaná. :) Pl 100 év után, ha már annyira félnek... legalább az emberiség tanulhatna belőle...

Flúgatlan 2012.02.29. 08:21:04

@krampam: "@In lak'ech - अवतार: @gigabursch:
azért ezek így eléggé vagdalkozások... "

Bizony! A rendes tájékoztatáshoz nem sok közük van. Nincs sok időm, csak pár gondolat:

Kapisztrán szent János, mintha a Vatikán megbízásából szervezkedett volna a török ellen, a magyarokért, a szabadkőműveseket több pápai dokumentum elítéli, kiközösítést mond ki rájuk, stb.

És amúgy könnyű egy 2000 éves szervezetről jópár rossz dolgot felhozni, eltúlozni, a jókról meg hallgatni....

De a cikkbeli dokumentumot valóban közkiccsé kellene tenni, meg is van rá technika, hogy óvatosan minden oldalát lefényképezzék és publikálják, egy többoldalú szakértői csoport hitelesítésének kíséretében. Ebben az esetben én nem a Vatikántól félteném a doksit, hanem az iszlám fanatikusoktól, akik ha nekik nem tetszik valami, ma is igen durva dolgokat tudnak művelni.

krampam 2012.02.29. 08:35:49

@Flúgatlan:

pontosan.

Mellesleg pont azok szoktak a legjobban "katolikusozni", akik még csak fényképen láttak katolikus papot.

S hozzá kell tenni, hogy a Vatikán "titkolódzását" sokszor félreértik. Ugyanis a V sokszor azért nem tereget ki mindent, mert pont hogy káoszt okozna azzal a fejekben. Nem kell mindenkinek mindenbe beleütni az orrát. Mert pl nem biztos, hogy minden, ami leíratott, az igaz is. S ezekből a dolgokból igen veszélyes hajtások fakadhatnak (különféle eretnekmozgalmak, reformáció, akármi).

seahawks 2012.02.29. 08:37:04

nem szabad a vatikán kezébe adni, ha nem teszik nekik, ami le van írva benne még a végén ledarálják arra hivatkozva, hogy hamisítvány...

seahawks 2012.02.29. 08:42:06

@krampam: az egyháznak nem kellene a világi dolgokba beütni az orrát, mert amikor megtette a múltban, akkor általában ártatlan em,berek vére folyt. lásd eretnek és boszorkányüldözések, keresztes hadjáratok.

szóval senki nem "katolikusozna", ha az egyház szépen, csendben elvonulna, nem akarna oktatni az iskolában, nem költené az adófizetők pénzét korlátlanul. tartsák el a hívők, és adózzon a persely után, ahogy mindenki adózik minden után.

Von Schwarz (törölt) 2012.02.29. 08:43:40

@krampam: "Mert pl nem biztos, hogy minden, ami leíratott, az igaz is."

:)
Nem úgy, mint a Biblia, az az egy kivétel, ugye ;)))

krampam 2012.02.29. 08:49:01

@seahawks: "az egyháznak nem kellene a világi dolgokba beütni az orrát, mert amikor megtette a múltban, akkor általában ártatlan em,berek vére folyt. lásd eretnek és boszorkányüldözések, keresztes hadjáratok."

Ezek azért nem kifejezetten világi dolgok...

Mellesleg az egyház evilági (is) tehát nyugodtan üsse csak bele. Ráadásul az egyház nem egy megfoghatatlan szervezet, az egyes hívők alkotják, tehát pl én is. És én is világi vagyok. Ebből kifolyólag foglalkozom világi dolgokkal. Ergo az egyház is.

"csendben elvonulna, nem akarna oktatni az iskolában..."

Azt elfelejtik megjegyezni ilyenkor, hogy az iskolázás úgy en bloc egyházi gyökerű, hogy az összes szociális intézmény szintúgy, s csak az elmúlt 1-2száz évben kezdték kiszorítani ezekről a területekről azt (sokszor erőszakosan, az eszközeiket elrabolva; ti. épületek, terműföldek, stb)

csusz (törölt) 2012.02.29. 08:51:44

A szabadkomuveseket pont, hogy a templomosoktól eredeztetik, valamint, ahogy már elottem írták, tobbszor kiátkozták oket az aktuális pápák. Innen eredeztetheto a mai babonás félelem is irányukba, meg természetesen az emberi ostobaságból.

Atrox 2012.02.29. 08:55:01

@krampam: "S hozzá kell tenni, hogy a Vatikán "titkolódzását" sokszor félreértik. Ugyanis a V sokszor azért nem tereget ki mindent, mert pont hogy káoszt okozna azzal a fejekben. Nem kell mindenkinek mindenbe beleütni az orrát. Mert pl nem biztos, hogy minden, ami leíratott, az igaz is. S ezekből a dolgokból igen veszélyes hajtások fakadhatnak (különféle eretnekmozgalmak, reformáció, akármi)."

Tehát aki nem ért maradéktalanul egyet a katolikus tanokkal (mármint amilyen információkat a Vatikán nagykegyesen eljuttat hozzánk), azt bizony el kell ítélni. Köszi, de majd én eldöntöm, hogy miről mit gondolok és mit hiszek. Persze nyílvánvaló, hogy a sok vakhű követőt nem szabad mindenről felvilágosítani, mert akkor esetleg kételkedni kezdenének... És akkor hová lenne a hatalom?

krampam 2012.02.29. 08:59:46

@Atrox: "Köszi, de majd én eldöntöm, hogy miről mit gondolok"

Persze, mert Te nyilván okosabb vagy mindenkinél, egyháztudósoknál, stb.
Ennek örülök. :)

Viccet félretéve, ez individualista megközelítése a témának, baloldali, antihierarchikus attitűd.

Atrox 2012.02.29. 09:01:34

@krampam:
"Azt elfelejtik megjegyezni ilyenkor, hogy az iskolázás úgy en bloc egyházi gyökerű, hogy az összes szociális intézmény szintúgy, s csak az elmúlt 1-2száz évben kezdték kiszorítani ezekről a területekről azt (sokszor erőszakosan, az eszközeiket elrabolva; ti. épületek, terműföldek, stb)"

Gondolom, ezt csak viccből írtad. Nem az történt véletlenül, hogy az egyház kisajátított minden oktatásformát magának, hogy megfelelő (nekik tetsző) tudással lássák el az embereket? Jó, hogy nem a tanár és tanítvány szavak is keresztény eredetűek. Jóval a kereszténység megjelenése előtt - az antik világban - már komoly iskolák, tudásműhelyek működtek, ahol az akkori világ legnagyobb koponyái tanítottak. Egyiptom, Görögország, Perzsia, vagy akár a távoli Kína smafu?

Atrox 2012.02.29. 09:02:47

@krampam: "Köszi, de majd én eldöntöm, hogy miről mit gondolok"

Persze, mert Te nyilván okosabb vagy mindenkinél, egyháztudósoknál, stb.
Ennek örülök. :)

Szerinted ez elképzelhetetlen, hogy én szeretném eldönteni, hogy miről mit gondolok?
Lol :)

krampam 2012.02.29. 09:12:41

@Atrox: "Gondolom, ezt csak viccből írtad..."

Pl. Magyarországra gondolok. Illetve az olyan területekre, ahol nem voltak egyiptomi/görög tudósok... De az általad említett ókori vonalnak egyenes folytatása volt a keresztény vonal. De leginkább az ezen dolgok széles körben való elterjesztéséről van szó.

krampam 2012.02.29. 09:36:59

@Atrox: "Szerinted ez elképzelhetetlen, hogy én szeretném eldönteni, hogy miről mit gondolok?"

Nem, dehogyis! Csak ne felejtse el az ember, hogy amit gondol, az nem feltétlenül helytálló, s kezelje önmagát is kritikával!

Pityipű (törölt) 2012.02.29. 09:39:29

@In lak'ech - अवतार:

Az észosztás előtt nem ártana tájékozódni kicsit. A szabadkőművesek eleve csak a 18. századtól léteznek, nehezen lehetne a Vatikán csatlósuk 500 évvel korábban. Ezenkívül a templomosok utódainak tartják magukat, és masszívan Vatikán-ellenesek kezdettől fogva. A Vatikán pedig többször is elítélte a rendet.

Pityipű (törölt) 2012.02.29. 09:41:30

"Ömer Faruk Harman teológiaprofesszor a Today Zaman török lapnak elmondta, a muszlimok csalódottak lennének a most előkerült evangélium olvastán, mivel az egyáltalán nincs kapcsolatban a Barnabás evangéliumában"

Erről, meg úgy általában az evangélium tartalmáról, többitől való különbözőségéről hol lehet olvasni valamit?

Juhari Zsuzsanna 2012.02.29. 10:17:50

@Pityipű: nem tudok érdemi tudományos vizsgálatról, pedig alaposan utána néztem,
itt van egy portál, de ez sem mond többet:
m.christianpost.com/news/turkeys-1500-year-old-28m-bible-linked-to-gospel-of-barnabas-70148/
Amint megérkeznek az első vizsgálati eredmények - remélem, lesznek ilyenek -, közlöm

dezso 2012.02.29. 10:18:13

@gigabursch: legyen inkább Cui! Ha már latinozunk :)

Tilikov (törölt) 2012.02.29. 10:24:38

@krampam:

És a tévedhetetlen Pápa is kezelje magát önkritikával, vagy ő kivétel?

gigabursch 2012.02.29. 10:41:14

@Flúgatlan:
Kapisztrán Szent János össze is szedett vagy 500 katonát Nándorfehérvár védelmére.

Hunyadi hozott 60.000-et mert beleunt abba az összhatalmi elárulássorozatban, amit hazánkkal szemben játszott törökkel karöltve.

Amúgy Kapisztrán Szent János egy véreskezű és véreslelkű, pápai felhatalmazással tevékenykedő inkvizicós ferences szerzetes volt.
Akkoriban a ferences rendnek annyi köze volt Assisi Szent Ferenc tevékenységéhez, mint egy 48-as büdös rendőrcsízmának a lekvárbefőzéshez. Semmi.
Szerencsére ez mára alapvetően már nem igaz, és Magyarországon szinte kivétel nélkül soha nem volt igaz és szerencse, hogy vannak olyan ferences szerzeteseink, mint Böjte Csaba

@gigabursch:
Bocsi. 927-ben Zoltán és Taksony hatalomváltása idején

@dezso:
Köszönöm.

Rasid al-Maghribi (törölt) 2012.02.29. 10:44:12

A muszlimok nem foglalkoznak azzal, hogy melyik kánoni vagy apokrif evangélium az igazi, mert ez szerintük el nem dönthető. Így Barnabás feltételezett írásáról sem állítják, hogy az Jézus megnyilatkozás lenne.
Amit a muszlimok állítanak az az, hogy Jézus prófétai hirdetése (evangéliuma, arabul indzsíl) nem maradt fenn hiteles iratban, mivel a különböző evangéliumokat különböző emberek írták, évszázadnyi távolból Jézus korától.

Appaloosa 2012.02.29. 11:21:10

@krampam:
A katolikus egyház ott volt 2000 évvel ezelőtt?
Szerintem nem, teháűt ők mi alapján ítélték meg, hogy mi igaz és mi nem: hasukra ütöttek.
megszerkesztették az Újszövetséget a saját szájuk íze szerint.
A négy evangelista négyféleképpen írja le a feltámadást is, hát nem érdekes?
Tagadják Jézus házasságát, pedig abban az időben a zsidók körében nem örvendett köztiszteletnek az, aki nem házasodott meg, nem prédikálhatott, nem lehetett egyházi vezető.
A katolikus egyház nőket háttérbe szorító, a férfiakat piedesztálra emelő tudatos agymosása sok ember érdekeit sérti.

krampam 2012.02.29. 11:27:25

@Appaloosa: "A katolikus egyház ott volt 2000 évvel ezelőtt?" Hol?
Az egyházat Jézus alapította. A közvetlen szemtanúk leírták a történteket. Az hogy apró eltérések vannak, inkább megerősíti a valódiságát. Ha hamisítani akartak volna, egyformát írtak volna, nem?
Jézus házassága? Hogy jön ez ide? Pál apostol beszél pl a nőtlenségről.
Jézus nem is lett egyházi vezető (ott és úgy).

Appaloosa 2012.02.29. 11:35:22

@krampam:
Te speciel honnan tudod, hogy Jézus nem volt nős?
Azért mert a Vatikán azt mondta?
Jézus hol alapított egyházat:
-a mai Izrael állam területén
-netán Szaúd-Arábiában(óhéber fordítás téves volta miatt)
-vagy Rómában?
Úgy jön ide Jézus házassága, ahogyan az apokrif evangéliumok.
Ki írta elő a katolikus egyházban a nőtlenséget, ki állította össze a nagy mesekönyvet?
Hol van a többi evangelista?
Jézusnak miért nem volt írásos hagyatéka, miért nincs sírja?

krampam 2012.02.29. 11:39:30

@Appaloosa: "Jézusnak miért nem volt írásos hagyatéka, miért nincs sírja?"

mert akkor elhinnéd, mi? ugyanmár. azt is megkérdőjeleznéd.

Appaloosa 2012.02.29. 11:41:26

@krampam:
Szerintem azért nincs sírja, mert az megkérdőjelezné a feltámadást.
Az írásos hagyaték pedig megkérdőjelezné Isteni mivoltát.
Egyébként igenis kíváncsi lennék rá.

Őrültteknos 2012.02.29. 11:42:49

@Appaloosa:
Nem kicsit vagy tájékozatlan. Például van sírja. Szent sír bazilika:
www.360tr.com/kudus/kiyamet_eng/index.html

Csak nincs benne.

Appaloosa 2012.02.29. 11:45:27

@Őrültteknos:
Köszi, ezt én is ismerem.
Az igazira lennék kíváncsi, ahol a csontjai is megtalálhatók.

Őrültteknos 2012.02.29. 11:52:22

@Appaloosa: "Ha hiszel a feltámadásban, legalább ne legyél sírköves" - Neurotic

Khmm. Feltámadt.
Mint az közismert. Mr. Teufel. :-)

Szerintem az Ő csontjait még Indian Jones sem kereste.

krampam 2012.02.29. 11:55:28

@Őrültteknos: "Szerintem az Ő csontjait még Indian Jones sem kereste."

:D

ezeknek hiába minden... ha van sírja, az a baj, ha nincs, az, stb...

csak ne kelljen hinni, ez a lényeg. csak saját magukban.

Appaloosa 2012.02.29. 11:59:45

@Őrültteknos:
Pedig az nem lehet, hogy még senki sem kereste.
Persze lehet, hogy ha beindultak volna, akkor több csontváznyi anyagot is találnak.

Ki tudja, mi van a Vatikánban?

Appaloosa 2012.02.29. 12:00:30

@krampam:
Mer' ha nem vagyok katolikus, az miért baj?

krampam 2012.02.29. 12:33:46

@Appaloosa: "Mer' ha nem vagyok katolikus, az miért baj?"

Leginkább Neked baj... mindenesetre én kívánom Neked, hogy rátalálj erre. Mert bár nem könnyű, de érdemes.

Appaloosa 2012.02.29. 12:41:08

@krampam:
Már mire gondoltál,
talán Jézus csonjaira?

krampam 2012.02.29. 12:42:24

@Appaloosa: "talán Jézus csonjaira?"

:) haha

a hitre gondoltam.

Appaloosa 2012.02.29. 12:43:35

@krampam:
Egébként kétlem, hogy egy olyan szektához csatlakoznék valaha is, ahol a nőket másodrendűekként kezelik immár 2000 éve.

krampam 2012.02.29. 14:03:25

@Appaloosa: "Egébként kétlem, hogy egy olyan szektához csatlakoznék valaha is, ahol a nőket másodrendűekként kezelik immár 2000 éve."

csakhogy ez nem igaz.
sőt! a keresztények voltak azok, akik a társadalmi tradíciókkal ellentétben emberként kezelték a nőket. Nézd meg a zsidókat! Ott megnézheted, mi a nők másodrangúként való kezelése...

Appaloosa 2012.02.29. 14:22:07

@krampam:
Ezt én nem így látom.
A katolikusoknál nem lehet pap egy nőből, nem lehet nagy egyházi vezető(bíboros, pápa).
Ellenségként, szolgaként tekintenek a nőkre.
Nem véletlenül terjedt el az a nézet, hogy a cölibátust a homoszexulaitásuk elrejtésére találták ki.
Ezt a nézetet szolgálja a Biblia is, ahol egyértelműen Évára utalnak, aki a bűn elkövetőjeként átadja a tiltott gyümölcsöt Ádámnak.

krampam 2012.02.29. 15:41:53

@Appaloosa: "A katolikusoknál nem lehet pap egy nőből, nem lehet nagy egyházi vezető(bíboros, pápa)."

és akkor mi van? ez az elnyomás?
legyél ortodox zsidó felesége vagy szaudi asszony...

a katolikusok nem egyenlősítgetnek, ez igaz. Mindenkinek megvan a maga helye.

a nagy elnyomásról: "Férfiak! Úgy szeressétek feleségeteket, ahogyan Krisztus is szerette az egyházat, és önmagát adta érte, hogy a víz fürdőjével az ige által megtisztítva megszentelje, így állítja maga elé az egyházat dicsőségben, hogy ne legyen rajta folt, vagy ránc, vagy bármi hasonló, hanem hogy szent és feddhetetlen legyen. Hasonlóképpen a férfiak is szeressék a feleségüket, mint a saját testüket. Aki szereti a feleségét az önmagát szereti. Mert a maga testét soha senki nem gyűlölte, hanem táplálja és gondozza, ahogyan Krisztus is az egyházat, minthogy tagjai vagyunk testének. „A férfi ezért elhagyja apját és anyját, és ragaszkodik feleségéhez, és lesznek ketten egy testté.”"

rudebwoi 2012.02.29. 19:07:48

@Pityipű: szorszalhasogatas amit csinalsz... igen, hivatalosan 1717ben alapult az angol nagypaholy, DE remelem tudsz angolul olvasni, es veszed is a faradtsagot! Ha ez a link nem gyoz meg, hasznald a guglit, keress ra az esemenyekre, meg fogsz lepodni!

www.freemasons-freemasonry.com/jenkinsroots.html

"We first hear of freestone in the year 1212 but the earliest known use of the term "Freemason" occurs in 1376, when it implied, an operative mason of superior class to that of a "Rough" mason... "

Appaloosa 2012.02.29. 19:13:46

@krampam:
Hát nem.
Eltelt 2000 év és változtak a szokások, változott a nők szerepe a családon és a társadalmon belül.
Ennek az óriási változásnak a követésére nem készült fel az egyház és nem is akarja megérteni a kor szellemét.
Hiába idézed nekem a nagy mesekönyv 4. századi változatát.
Elmúlt, rég volt, túlhaladtunk rajta.

Appaloosa 2012.02.29. 19:19:59

Valószínű hogy Vatikán attól fél, hogy Barnabás evangéliumából világossá válik, hogy Jézus nem volt más, mint egy ember a sok közül.
Egy sima Rabbóni volt, aki hirdette az igét, nem volt körülötte semmiféle csoda, ő maga sem szerette volna a felhajtást maga körül.

krampam 2012.03.01. 08:39:11

@Appaloosa: "Elmúlt, rég volt, túlhaladtunk rajta."

Igen, ez az evilági megközelítés. Ugyanis az egyháznak nem kell (nem kéne) követnie a kor változásait, legalábbis lényegi dolgokban. Pont ez a lényeg, hogy a világ a feje tetejére is állhat, az egyház maradjon stabil. Attól, hogy valami változik, nem biztos hogy az a jó. Sőt!

Eddie 2012.03.11. 15:29:57

@krampam: Igazad van! Az egyház maradjon stabil! A föld körül keringenek a csillagok!
Egyébként nagy népirtásokat kezdtek az elmúlt pár száz évben a katolikusok akik szerint nem ember az aki nem hisz. Jézus biztos nem ezt tanította!

Avatar 2012.07.02. 15:04:07

@Appaloosa: @Őrültteknos: @krampam:
A Szent Sír bazilikán kívül még van egy-két hely, ahol Jézus sírját tudni vélik.
en.wikipedia.org/wiki/Tomb_of_Jesus
A Talpiot sírban osszáriumokat is találtak bennük csontokkal, de nincs semmi, amivel össze lehetne vetni annak eldönéséhez, hogy ezek Jézus csontjai-e. Pedig valaha számos templom állította, hogy náluk van a Szent Fityma, de a történelem viharaiban egy se maradt fenn...
süti beállítások módosítása